Jump to content

yamaha 4hk 1994

JohanPaaSnippen

Recommended Posts

det er detta jag hört vilda rykten om!  er det en enkel manöver ?

<{POST_SNAPBACK}>

Som Worse er inne på så skal det være en enkel manøver, jeg vet dessverre ikke akkurat hva som må gjøres. Da jeg tok kontakt med min lokale Yamaha-forhandler for om mulig å få litt ekstra fart fikk jeg beskjed om at alle 2002-modeller* av 4hk Yamaha allerede var identisk med 5hk og at det ikke var noen vits å møte opp :crazy:

Geir

*lite forbehold om at jeg husker feil, kan være 2001 modell jeg har.

I følge Båt Berge i Bergen så er 4 hk Yamaha det samme som 5 hk. De solgte 5 hk som en 4 hk da dette var den minste motoren Yamaha hadde. Dermed kom de best ut i klassen på de minste motorene.... Dette var i alle fall svaret jeg fikk da jeg ville ha 5 hk ut av min 95 mod 4 hk Yamaha.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, men vær obs på at motorene tidligere ikke var like, selv om de så identiske ut. Da var 4'en på 83 ccm og 5'en på 103 ccm. Senere ble firehesteren en "strupet" utgave av femhesteren.

Når denne endringen ble gjort, vet jeg ikke, tror det var tidlig på 90-tallet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...