Alternes. Startet 7.Oktober.2013 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2013 (redigert) Jeg vurderer å kjøpe en saga 27 som står i molde, har ikke så mye å rutte med så planen var egentlig å kjøre den sjøveien til mosjøen men ser at været neppe vil tillate en problemfri transport sjøveien på denne tiden av året på disse kanter. Jeg har veldig lyst på denne båten men vet ikke hvor jeg kan henvende meg og ser for meg tusenvis av kr for og få denne transportert opp hit :/ hva må jeg regne med for og få denne transportert til mosjøen/ sandnessjøen? hvilke firmaer driver med slikt på disse kanter? kan den eventuellt fraktes på båthenger selv med stor bil? leie henger? Redigert 7.Oktober.2013 av Alternes. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Møkkalasset Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Jeg tror skipsfrakt blir det billigste. Denne kan jo gå som dekkslast i krybbe. Hurtigruten er kanskje et alternativ. Kontakt Nor-Lines, de er speditører for flere rederier. http://www.hurtigruten.no/Distansereiser/Frakt/Expeditorene/ Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Kanskje du finner noen tips i denne tråden om båtfrakt fra Tromsø og sørover: https://baatplassen.no/i/topic/98448-baatfrakt-fra-tromsoe-til-oestlandet-38-fot-9-tonn-hvem/?hl=b%E5tfrakt Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Prismessig er det vel Ulvans som ligger best an om man skal ha den med båt nordover. Er vel få som har bedre kompetanse på akkurat denne typen frakt enn dem på denne strekningen. Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Fikk lastet min nykjøpte Fairline Phantom 37 i dag kl 14 i Verdal/Trondheim. Båten (Kristian With) er i skrivende stund på vei ut Trondheimsfjorden med kurs for Stavanger. Dette betalte jeg 25.000,- ink.mva for. Og dialogen med rederi og skipper har vært upåklagelig! Ta kontakt med Per Følling og få en pris ;-) PS: Disse karene har peiling....frakter 250-300 fritidsbåter pr år. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Hei. Eg kommer frå Ålesund og jobber på båt som stasjonerer i Sandnessjøen. Eg kan godt segle båten for deg til Sandnessjøen en gang eg reiser på sjø Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 9.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2013 Jeg kan ta den nordover i høst om det er varmeapparat som funker i båten. Det er nok den billigste måten du kan få den nordover på. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Leieskipper Svart 10.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2013 (redigert) Andresh, jeg synes 25000 høres dyrt ut. Har du regnet på drivstofforbruk Trondheim - Stavanger? Mener jeg kunne kjørt båten din til Stavanger for mindre enn 25000, inkludert drivstoff. Hvilke vurderinger ligger til grunn for å velge båttransport? Redigert 10.Oktober.2013 av Leieskipper (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 10.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2013 Fikk båten levert i går kveld/natt ;-) Jeg syns dette gikk aldeles knirkefritt og god dialog med skipper ombord underveis samt proffe folk som hpndterte lasting og lossing. Prisen på 25k syns hvertfall jeg var OK. Med 2 x VP 63P og Trondheim -Stavanger vil jeg tro det hadde gått med litt suppe. Har ikke regnet på forbruket.... Tanken på å få båten ned fort uten å måtte vente på greit vær og fri fra jobb osv gjorde at jeg tik dette valget uten å nøle ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.