hebbelille Startet 7.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 7.Oktober.2013 Hei på dere godt folk. Jeg har tatt opp båten, og her i havna så har vi ikke problemer med at det er noen som helst som gror på båtene, innerst i havna så har vi en elv som renner ut så i havna så er det netsen ferskvann (brakkvann) med minimalt med salt. men det legger seg mye Alger på båtene, nå har jeg bare hatt båten her i 3 år men de algene som leger seg på båten er da noen gul/grann alger som er skiklig glate nesten som slim :) men dette setter seg vannlinjen og på bunnstoffet. Har fårsøkt å smyle båten med høytrykkspyler, men det går ikkje vekk, har da gått på med diverse avfetting og andre kjemikaljer med svamp og skrubb, men blir ikkje kvitt det skiklig da heller. testet med sitron syre tynnet ut i vann, men relatift sterk blanding men fortsatt så er jeg ikke bunnstoffet rent. har hatt hvit bunnstoff men i år har jeg hatt blåt. uten at dette gir noe forandring på algene. bunnstoffe skal være selvpolerende men i år hadde jeg meg en lang tur med båten før den ble tatt på land og algene er der enda. var en som nevte at jeg kunne prøve med en lit kraftig blanding med saltsyre, dette ville ta det gule kanten i vannlijen og fjerne algene. men prøvde lit bak på båten uten at jeg syns dette gjore noe særlig forskjell en sitron syre. Så nå spør jeg dere, noen som har gode råd til å få resent bunnstoffet? slik at jeg får vekk algene å bunnstoffet blir blått igjen istede får sjoldetet blått og grønt? eller hvit og gult. Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2013 Eg har brukt eit ferdig vannlinjerensprodukt fra maritim start som heiter Deep Clean, det var eg meget fornøyd med, men det var dyrt, så eg gikk over til saltsyre. Blander min 50% av den sterkeste saltsyra jernvaren har, sammen med litt bårtshampo eller husvask eller kva eg finner, og kanskje litt zalo (for å redusere uttørking/avrenning) Må stå å virke 5 min helst. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.