Pequod Startet 7.Oktober.2013 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2013 (redigert) Jeg veide for og imot og tok en avgjørelse litt raskere enn jeg egentlig tenkte, men jeg er fornøyd med avgjørelsen og fikk et godt tilbud. Så da ble det en Nidelv 24 fra 1974. Får noe å holde på med fram til våren, men det ser jeg bare fram til med spenning og glede. Onsdag skal den hentes og kjøres (sjøveien!) til Nesodden, og dermed rekker jeg å ha den på vannet noen dager til før den må opp... Redigert 7.Oktober.2013 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Slangemannen Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Gratulerer. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Gratulerer som kaptein! Det er denne du har kjøpt regner jeg med? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43634474 Den ser veldig godt holdt ut og med nyere motor, varmer og kalesje har du nok gjort et godt kjøp! Særlig siden du har fått den billigere enn annonsert pris :-) Grattis og ha en god båthøst! Kk Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Gratulerer!! Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Pequod Svart 7.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Gratulerer som kaptein! Det er denne du har kjøpt regner jeg med? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43634474 Den ser veldig godt holdt ut og med nyere motor, varmer og kalesje har du nok gjort et godt kjøp! Særlig siden du har fått den billigere enn annonsert pris :-) Grattis og ha en god båthøst! Kk Jepp, det stemmer. Det var to ting som fikk meg til å tvile, og det var manglende septiktank og at motoren er saltvannskjølt. Men septiktank fikser jeg selv og motoren både så og hørtes meget bra ut. Temperaturen var jevn og fin og den gikk som ei klokke. Og Yanmar er jo en bra motor, så jeg tok sjansen. Båten har også bare hatt to eiere før han som solgte (som bare har hatt den denne sesongen og heller vil ha kajakk), som begge har hatt den svært lenge og tatt godt vare på den. I tillegg til septiken skal jeg pusse og lakke litt treverk og sette inn noen ekstra instrumenter og en nyere GPS og et ekstra forbruksbatteri, så er vi i gang, Så kan det hende det blir noen ekstra småting etterhvert. Har blant annet tenkt å bytte til LED-lys og bytte takluka ettersom jeg ikke liker den gule fargen. Gleder meg som en unge til å begynne å pusse og mekke litt! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
KongKing Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Det er vel mulig å bygge om fra saltvannskjøling til ferskvannskjøling på motoren også vil jeg tro. Og septik er nok ikke så vanskelig. Det er plass til tank rett utenfor dassveggen i stuverommet under sofaen, ev under førerposisjonen. Kk Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 7.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Det er vel mulig å bygge om fra saltvannskjøling til ferskvannskjøling på motoren også vil jeg tro. Kk Ja, jeg har sett noen båter til salgs med slike ombygde motorer. Aner ikke hva det koster, men det er selvsagt et alternativ. Gratulerer. Tusen takk! Gratulerer som kaptein! Tusen takk! Gratulerer!! Tusen takk! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Kenneth 81 Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Gratulerer med båten! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
VannTro Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Gratulerer masse som Reder ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Zitt Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Gratulerer med "ny" båt! Det virker som om den har kommet til et godt hjem! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Gratulerer med ervervelsen av ei skute som vil gi deg mange gode stunder og skape hyggelige minner Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Mariell Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Grattis. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Dalton Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Kaster meg på gratulasjonene! Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Gew77 Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Gratulerer:) Vi får arrangere et Nidelv Classic stevne på Oscarsborg til våren:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
KongKing Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 god ide! Jeg stiller :-) Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Gratulere med første egne båt. Kjenner fortsatt på den godfølelsen Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Gratulerer Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
MajorAndy Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Tillykke med båd! Der er to store øjeblikke i en mands liv: Når han køber en båd og når han sælger den igen... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Det er martec, svensk, som har ombyggingssett til ferskvann. De har en norsk forhandler som jeg ikke husker navnet på, men jeg har en Mail en plass med navn og telefonnummer om det er av interesse. Min yanmar 2gm20 fra 2004 er saltvannskjølt og jeg vurderer ombygging. Kostet 7-8 tusen kroner og består av slanger, varmeveksler,tank, el- pumpe og slanger, samt ny termostat. Du ser bilder av det på martec sin side. Gratulerer med ny og pen båt! Sitér dette innlegget Link to post
abella Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 gratulerer med ny båt, denne får du mange koselige turer med, vurderte en nidelv sjøl for 4 år siden, men valgte en FRAM 25, 78 modell, dei er veldig lik nidelven når det gjelder innredning, eg har perkins motor, begge båtene er gode sjøbåter, lykke til, legger et bilde til, frå lugaren,og akterut, Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Gratulerer med ny båt. Jeg tror du har gjort et veldig godt valg. Prisen kan det ikke være noe å si på, og septiktank monterer du lett. Fins mange standardtanker å bruke, og de koster ikke stort heller. Når det gjelder kjølingen finnes det løsninger for ombygging, men de koster jo en god del. Om du passer på å kjøre gjennom mye ferskvann når du vinterkonserverer, og etterpå fylle opp systemet med frostvæske, så beskyttes jo systemet gjennom vinteren. Lykke til som reder og skipper. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Worry II Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Hva annet av ting man eier til verdi 45000,- kan man kose seg mere med ?? Gratulerer med fin båt ! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 I praksis, største fordelen med ombygging til ferskvannskjøling, er muligheten for vv-tank og defroster. Ferskvann inn på motor gjennom sesongen og vinterkonservering løses via sjøvannsfilter. Men du har jo en webasto, så defroster er jo ikke det viktigste. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 8.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Hadde i utgangspunktet ikke vært redd for at motoren er saltvannskjølt, lag deg en god forhåndsregel om at de må kjøres ned - må for all del ikke "bråstoppes"# etter at de er kjørt gode og varme. Om du bygger om motoren til ferskvannskjøling, så vær obs på at du også øker motorens arbeidstemperatur, ikke sikekrt den tåler det, selvsagt avhengig av tilstand. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Pequod Svart 8.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2013 Hva annet av ting man eier til verdi 45000,- kan man kose seg mere med ?? Gratulerer med fin båt ! Takk for det, og fikk den noen tusenlapper under den summen også... :-D Hadde i utgangspunktet ikke vært redd for at motoren er saltvannskjølt, lag deg en god forhåndsregel om at de må kjøres ned - må for all del ikke "bråstoppes"# etter at de er kjørt gode og varme. Om du bygger om motoren til ferskvannskjøling, så vær obs på at du også øker motorens arbeidstemperatur, ikke sikekrt den tåler det, selvsagt avhengig av tilstand. Takk for gode råd! Nå er ikke ombygging av motor det første som står på lista, men prisen var jo ikke avskrekkende. Skjer garantert ikke første sesongen! Gratulerer:) Vi får arrangere et Nidelv Classic stevne på Oscarsborg til våren:) Avtale! Tusen takk for alle gratulasjoner! Begynte å med å takke den enkelte, men ser at det kommer så mange, så jeg sender en felles takk! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.