Jump to content

Da ble det båt! (Nidelv 24)

Pequod

Recommended Posts

Tusen takk for gratulasjonene! Og takk for alle tilbud om hjelp og råd! Kommer nok til å benytte meg av dem!

Har allerede et spørsmål: Jeg fikk jo motoren i gang igjen da den stoppet, og den startet også prikkfritt etter at jeg fylte opp på Lindøya (det er en annen tråd om hva som skjedde på henteturen), men ville det vært en ide å foreta en fullstendig lufting av motoren når jeg tar den ut for en ny tur? Sånn for sikkerhets skyld? Og bytte filter i tilfelle det kom vann i det?

Jeg kunne tenke meg noen bilder jeg da ;) ikke for å mase men..

Her er noen bilder, flere finner du på bloggen min! :-)

bilde

bilde

bilde

bilde

Gjør dette på mobil fra London, så håper det funker!

Jeg skjønner at jeg er alvorlig angrepet av båtfeber når jeg sitter her i London og irriterer meg over det gode båtværet hjemme!

Jeg ville ikke luftet motoren hvis den starter uproblematisk og går uten "feilskjær", men du bør lære deg det f.eks. når du neste gang skal bytte dieselfilter....da kreves vanligvis lufting, selv om jeg har kuttet det mange ganger helt uproblematisk, og kun pumpet diesel fram til filteret etter bytte.

"If it ain't broken, don't fix it"!

mvh Bergen Dørk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...