Janoho Startet 22.Mars.2005 Del på Facebook Startet 22.Mars.2005 (redigert) Hei, skal få vannet fra 1 stk håndlensepumpe, 1 stk eletrisk og 1 stk vask ut av båten Jeg vil helst bruke så få skrog gjennomføringer som mulig, teorien er lett, men verre med praksisen. Er det noe som jeg bør tenke på før jeg kobler disse evt. sammen. På den lokale båtsjappa mente de at lensepumpa ville fungere dårlig hvis jeg brukte "Y"rør (forgreining). Selv med tilbakeslagsventil, kan dette stemme ?? Den ene pumpa er 1", den andre 19mm og vasken 19 mm for å gjøre det enklere Hvordan er det mest vanlig å gjøre dette? Det finnes jo slike spillvann bokser med plass til egen pumpe, men jeg har litt vanskelig for å plassere en slik. JOH Redigert 22.Mars.2005 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 22.Mars.2005 Del på Facebook Svart 22.Mars.2005 jeg vurderte det samme som deg, men etter å ha vurdert diverse løsninnger, ble det til at jeg saget et ekstra hull i skutesiden. Dermed slipper jeg følsomme tilbakeslagsventiler, Y koblinger og annen "dritt", som er tett / defekt når du trenger det som mest.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
index Svart 22.Mars.2005 Del på Facebook Svart 22.Mars.2005 Jeg funderte også på ulike slike løsninger da jeg skulle montere en elektrisk lensepumpe i tillegg til den manuelle som stod i båten fra før. Jeg endte opp med en ny skroggjennomføring, da et system med ventiler, y-er og overganger ikke virket like sikkert på meg. Med et slikt system du skisserer så er det nok at en slange sprekker eller hopper av, eller at en av tilbakeslagsventilene kiler seg, så har du ikke lensemuligheter i det hele tatt. Jeg har derimot to separate systemer, som kan brukes helt uavhengig av hverandre. I tillegg så vil du med separate gjennomføringer unngå redusert kapasitet hvis pumpene må benyttes samtidig. Og den ekstra gjennomføringen? Riktig lekkert ble det . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Suzuki Svart 22.Mars.2005 Del på Facebook Svart 22.Mars.2005 Og den ekstra gjennomføringen? Riktig lekkert ble det . <{POST_SNAPBACK}> Det ble mine også, to fine blanke forkrommede gjennomføringer, HØYT oppe på skutesiden. Flott ble det, om jeg skal si det sjøl. Samt idiotsikkert.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.