Jump to content

Bolt med revekrok til isomatrigg, hvor får jeg tak i slikt?

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Skulle ha av bommen i dag og knakk bolten. Ganske solid sak i rustfritt med påsveisede revekroker og bøyle på topp til å feste fremliket av storseilet. Mutteren satt som pokker, tror den må ha vært skrudd skjevt på, jeg smurte opp, satt på latmannsarm og dro i gang, merket at gjengene gikk og til slutt knakk bolten inni mutteren. Har ikke hast siden jeg jo har vinteren på meg.

Noen som aner hvor jeg får kjøpt noe slikt, evt. gode forslag til søkeord på engelsk?

Guest Avmønstret#

Benns.se har isomat. Gooseneck, kalles det der. - og de har en 10mm Til 1700 svenske kroner.

- dæven å jeg har leita rundt på diverse nettsider for finne div utstyr. Godt jeg får brukt kunnskapen til noe :)

Benns er forøvrig kjappe til å svare på mail.

http://www.benns.se/gooseneck-pin-10-mm-p-17868-c-190.aspx

Der var den ja. Sat...n for en pris. Dette er en vanlig bolt hvor revekrokene er sveiset på med en liten larve. Og de revekrokene var noe nær gummi da de bøyde seg som spagetti når de tok mot masta når jeg skrudde av mutteren. 1700,- for noe slikt er jo landveisrøveri...

Nå har jeg et utganspunkt mtp pris og hva de kaller dingsen på utenlandsk. Da får jeg google.

With har vel ikke nettbutikk så da er de ute av vurderinga før jeg har begynt, med mindre de har noe ingen andre har...

----------

Jeg er "for" å handle i Norge. Helst loalt. Men siden utvalget i norske nettbutikker, og det ikke eksisterer noe utvalg her lokalt, så søker jeg til søta bror. Nettbutikkene er ihvertfall rikholdige.

Tipper at det ikke er en vare som selges mye av, og derfor har en stiv pris.

En telefon til with avklarer både pris og tilgjengelighet.

Leita litt til på Benns.se.

Deres egen revekrok koster 550 kr. Titt litt på siden deres.

Guest Avmønstret#

Er litt rart det greiene med handling. Om jeg har god tid så syns jeg det er like greit å bestille rett fra sofaen. Nettbutikker blir på en måte lokale. En sjappe innenfor 10 minutter som har samme delen kan fungere, men da må de ha lagerstatus på nett, hater bomturer og "vi kan bestille", for "jeg kan også bestille" rett fra sofaen, og som regel til mye bedre pris.

Men sånn prinsippielt er jeg for å handle lokalt, men ikke alltid lett å være prinsippiel.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...