Jump to content

Erfaring med Fleksibel Vanntank i båten?

Førstefender

Recommended Posts

Vurderer en fleksibel vanntank i båten på ca 100L da jeg ikke finner noen faste som kan passe (mangler noen få cm..). Vanntanken idag er på 136L, tenkte å montere inn en tank til med felles fylling med den eksiterende.

Så montere inn en liten pumpe på den nye tanken for å fylle på eksisterende tank når denne går tom..

Vil dette fungere eller er det noe jeg ikke har tenkt på?

Er det noen med erfaring med fleksibeltankt? fordeler/ulemper? holdbart?

Hei

Har hatt fleksibel vanntank de siste 4 eller 5 åra. Den er veldig plasseringsvennlig, bare å stappe den ned igjennom eksisterende luker. I bruk er den ok, Det einaste minuset er ved påfyllig. Det kjem lett luft inn sammen med vatnet slik at en må lufte under fylling. Tanken har ikke åpen lufting slik som vanlige tanker. Dette har jeg tenkt å lage til i vinter. Var selv litt skeptisk til denne type tank, Med egne erfaringer, kan jeg anbefale å kjøpe fleksibel tank. Min er på 120 l. Kjøpt hos Maritim.

Hei

Har hatt fleksibel vanntank de siste 4 eller 5 åra. Den er veldig plasseringsvennlig, bare å stappe den ned igjennom eksisterende luker. I bruk er den ok, Det einaste minuset er ved påfyllig. Det kjem lett luft inn sammen med vatnet slik at en må lufte under fylling. Tanken har ikke åpen lufting slik som vanlige tanker. Dette har jeg tenkt å lage til i vinter. Var selv litt skeptisk til denne type tank, Med egne erfaringer, kan jeg anbefale å kjøpe fleksibel tank. Min er på 120 l. Kjøpt hos Maritim.

Har samme problemet med luft samling i tanken, har tank på 150L, får kanskje ikke i mer enn 100L pga luft.

Du må gjerne skrive et innlegg om hvordan du har tenkt å lage luftingen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...