kjetillunde Startet 13.Oktober.2013 Del på Facebook Startet 13.Oktober.2013 (redigert) Som overskriften antyder lurer jeg på om det er lovlig å sette teiner innenfor Ostøya mot Sandvika? (Jeg er klar over reglene ang hummerfiske og krabbeteiner, med riktig fluktåpning, navn og nr på teinene osv) Redigert 13.Oktober.2013 av kjetillunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 15.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2013 Vet og vet... men jeg er rimelig sikker. Det er forbud mot å fiske i noen få spesielle fredningsområder, men såvidt jeg vet ligger ingen slike lenger inn i Oslofjorden enn utenfor Tønsberg. Jeg kan ikke tro annet det at det må være helt greit innefor Ostøya. Når du spør så er det kanskje fordi du ikke ser vøler/bøyer etter teiner der? I så fall har nok det da heller å gjøre med mulighet for å få noe, snarere enn forbud. Evt. at de trafikale forholdene er av en slik art at fiske er uegnet (større båter som kjører av tau osv.) - dog uten at jeg er kjent i området og vet noe om det. Fiskeridirektorates regler ligger på nett, her er nok også forbudssonene beskrevet tipper jeg: http://www.fiskeridir.no/fritidsfiske/hummerfiske Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 15.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2013 Ok, takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.