fannefjord 2 Startet 15.Oktober.2013 Del på Facebook Startet 15.Oktober.2013 Hva ble brukt til å avisolere aluminium og stål på skipsverft før de fikk alu/stål profilen Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2013 Ble det avisolert ? Viste ikkje at alu/stålprofilen avisolerte heller eg.. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Komodo Svart 15.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2013 Mener du å isolere aluminium fra stål for å unngå galvanisk korrosjon? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
-morten- Svart 16.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2013 På nordsjøen bruker vi Neoprene i mellom stål og Aluminium, slik at dem ikke er i kontakt med hverandre Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2013 Eg reknet med det var isolering for å unngå galvanisk korrosjon TS tenkte på. Å få full isolering mellom stålskrog og aluminiumsoverbygg trur eg er mulig på teiknebrettet. Og berre der. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
index Svart 16.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2013 I skipsindustrien har det vært vanlig å bruke gummipakning mellom aluminium og stål, og plasthylser rundt alle skruer i slike koplinger. Full isolering er nødvendig, stål og aluminium sammenskrudd og utsatt for sjøvann uten isolasjon er en særs dårlig ide... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart 16.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2013 Eg reknet med det var isolering for å unngå galvanisk korrosjon TS tenkte på. Å få full isolering mellom stålskrog og aluminiumsoverbygg trur eg er mulig på teiknebrettet. Og berre der. ?? På ofshoreinstalasjoner er det masse sammenkoblinger mellom stål og alu. Dette er ikke noe problem om man bruker tilstrekkelig med isolator og rett type bolter. På f.eks skipet the World, er de øverste dekkene bygget i alu, pga. vektproblemer.. Det er også en golfbane i alu på toppen der. Om ting gjøres riktig så skal det ikke være noe problem. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2013 Sorry om den var litt uklar. Isoleringsjobben er mulig. Det eg tenkte på var om det i praksis var isolert etter eit par sesonger. Då tenker eg på slik som slimdannelser i avløp, saltvann over heile båten kvar helg og liknande. De som har stålskrog og aluminiumsoverbygg kan jo låne seg en megger å teste. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
-morten- Svart 16.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2013 På konstruksjoner i Nordsjøen der det ikke er rom for korosjon bruker vi rustfritt AISI 316, super duplex eller titan,men da er kostnaden langt over budget til en hobbybygger. Svar på spørsmålet til trådstarter er Neoprene + bolter til det rette formålet. Ikke noe slags metal unviker korosjon i en eller annen grad bare så det er sakt. Men det finnes måter å slakke ned prosessen betydelig eller begrense korosjon med forskjellige virkemiddel.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Roger jo Svart 16.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2013 Å få full isolering mellom stålskrog og aluminiumsoverbygg trur eg er mulig på teiknebrettet. Og berre der. Sorry om den var litt uklar. Isoleringsjobben er mulig. Det eg tenkte på var om det i praksis var isolert etter eit par sesonger. Då tenker eg på slik som slimdannelser i avløp, saltvann over heile båten kvar helg og liknande. De som har stålskrog og aluminiumsoverbygg kan jo låne seg en megger å teste. Et veldig godt eksempel og som mange har hvert borti er kanon/torpedobåtenebåtene stål i skrog og torpedorøra i aluminium der er det gummi mellom og nylonforinger med krage i boltehulla og tøffere klima skal en lete lenge etter, ikke lite sjøvann som har vasket over de røra i årenes løp. Så han på tegnebrettet viste hva han tegnet. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
-morten- Svart 16.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2013 Har tjenestegjort på Hauk klasse MTB så jeg vet hva du snakker om. Jeg er også en av de teoretikerne som sitter bak tegnebrettet.. bortsett fra at det er bytta ut med en datamaskin! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2013 , ikke lite sjøvann som har vasket over de røra i årenes løp. Så han på tegnebrettet viste hva han tegnet. antagelig var ikkje saltvannet ledende tidligere Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.