jensemann2 Startet 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2013 Jeg må ta av innsuget på 5,7-literen for å finne ut om det er der det forsvinner kjølevann. Må jeg justere tenningen på nytt hvis jeg demonterer innsuget? Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Nei... Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Du må jo av med fordeleren så ja, når du monterer fordeleren igjen må du justere tenningen. Sitér dette innlegget Link to post
cavaler Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Hvis du lager et merke på fordeler og ett på innsug før du demonterer så er det bare sette fordeleren på plass igjen og snu litt på den til merkene stemmer overens, husk også å merke rotor mot fordeler, dette er en måte jeg har brukt mange ganger, funker helt fint. Mvh Rune Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Nå passer jo fordeleren alle mulige veier på den motoren ettersom det er tannhjul og ikke spor slik det er på enkelte andre motorer hvor fordelen kun kan settes 180 grader feil. Det er i grunn veldig enkelt, sett motoren på tenningsmerket (som stemmer to ganger, bare den ene er riktig) dytt fordelen nedi litt forsiktig, det kan være litt knotete å treffe oljepumpen, og fordeleren roterer litt men poenget er å få rotoren til å peke omtrent på pluggen til sylinder 1 og samtidig treffe sporet i oljepumpen, så vrir du fordeleren til en av stiftene i lokket stemmer med rotoren, og setter på tennkablene i riktig rekkefølge, så starter den garantert. Finjustering tar man med tenningslampe.når motoren går. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.