brusen Startet 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 17.Oktober.2013 Har oppdaget at jeg har antydning til vann i drevet/oljen når jeg tappet den ut. Tenkte å trykk/vakuum teste selv før jeg evt. leverte det inn (har Volvo Penta DP-E drev). Spørsmålet mitt er; burde jeg kanskje ha på olje "mens det venter på å bli trykktestet"? Hvor farlig er det å ikke ha det? Vil det faktisk ruste? Kan jeg putte på "riktig olje", tappe den ut og helle den på igjen etter at drevet er fikset? evt. rense/helle på diesel/bensin først for å være sikker på at all vann/fukt er borte? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 Hvis du ikke får noe bedre svar så ville jeg gjort som følger: Tappe av den olje du har. La det renne lenge og vel. Fyll på ny olje. Lever til verksted. Da vil sikkert verksted tappe av gammel olje, fikse feilen og fylle på ny olje. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord725SE Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 (redigert) Er ikke noen ekspert på slikt men du gjør iallefall ingenting feil hvis du fyller på ny olje mens du venter på at verkstedet skal ta over. Noen liter olje er jo også småpenger kontra konsekvensene hvis ting begynner å ruste. Redigert 17.Oktober.2013 av Fjord725SE (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 (redigert) Drener gammel og fyll på nytt. Det kan være noe så enkelt som at o ringen i peilepinnen eller avtappings skruen er utett som som var tilfellet hos meg med et 280 vp drev for mange år siden Redigert 17.Oktober.2013 av CB. (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
brusen Svart 18.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2013 Forhørte meg hos Volvo forhandler i går, og det var klar beskjed om det var vann i olja: Drevene skal være "tørre"/uten olje så liten tid som mulig. Det kan være hensiktsmessig å skylle igjennom med bensin for å rense drevet. Det vil også minske muligheten for at det ligger igjen "utvannet olje" i drevet som vil blande seg med neste påfylling, som igjen vil kunne gi karamell-olje også til neste år. Jeg kunne og putte på annen (billig) motorolje om det kun var for lagringens del og at denne byttes ut når "ompakkingen" av drevet utføres. Om det har vært vann i oljen/drevet vil dette kunne gi rustdannelser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.