Jump to content

Fritz Fredhøi småbåttegninger fra 50-60 tallet, hvor finne disse?

Hugo Grønli

Recommended Posts

Fritz Fredhøi utga på 50 og 60-tallet tegninger av småbåter. Jeg har tenkt å bygge noen modeller av slike båter og har stor interesse av tegninger av spanter og bordganger og tegninger eller ang byggeprosessen. Dessverre kjøpte jeg aldri tegninger på slike båter, de kostet jo ben del penger på den tid. I dag blir disse beløpene som lommerusk å regne.Men som sagt er det båttegninger jeg er ute etter på snekker, spisshekk og tverrhekk. Er også interesseret i brosjyren på disse modellene, ev kopi av den. Har også interesse av tegninger av andre båter, også nordlands- og bindalsfæringen.

M v h

Hugo Grønli

Søk på Fredhøi her på forumet, er noen av brukerne som sitter på tegninger. Ligger ellers brosjyre og kajakktegnibg i Dokumentarkivethttps://baatplassen.no/i/index.php?/topic/95491-Fritz-Fredhøy---brosjyre-båttegninger/page__view__findpost__p__1341632

Redigert av Rolf (see edit history)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...