abbor Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Imponerande utrustning Abbor! En bild skulle nästan vara på plats! Det av utstyret som vises her er NSS12 som jeg bruker til radar og ekkolodd. NSS7 som brukes til kart. HDS-7 Touch som brukes til StructureScan. Numerisk info vises på IS40 slik at databar på NSS kan slås av, noe som gir større skjermflate til vinduene. Til Høyre for NSS12 har jeg et HS35 VHF håndsett, årsaken til det er at jeg ikke har plass til RS35 VHF'en foran førerposisjonen. Rett til venstre for rattet er det en OP10 autopilotkontroll. Denne kompletterer den integrerte kontrollen i NSS med å ha dedikerte knapper for 1 og 10 graders svinger, samt at det er raskere å deaktivere autopiloten med en slik kontroller så nær rattet. Dette er hvordan jeg normalt bruker skjermene under trolling (dorgefiske), ved andre aktiviteter har jeg andre skjermkonfigurasjonen. På bildet vises også kontrollpanel for Eberspächer D4 varmer og Go Light Stryker lyskaster. Sitér dette innlegget Link to post
Sidestick Svart 28.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Imponerende! Jeg kjenner at det tvinger seg fram en lightversjon av dette.. :-) Har du kjøpt alt i Norge? Sidestick Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Alt er kjøpt i Norge spredt over 3 båtsesonger. Sitér dette innlegget Link to post
enebakk Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Hvorfor nevner ingen Standard Horizon? Har ingen erfaring med det selv men lurer på hvorfor alle skal ha merker som koster nesten 2gangern? Som sakt så har jeg ikke erfaring med noen kartplottere. http://www.seatronic.no/kartplotter-kartplottere-c-235_2/standard-horizon-cpn1010i-p-3756 Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Fordi Standard Horizen er kjent for gode VHFer og enkle rimelige kartplottere. CPN1010i er deres første forsøk på å lage en ny moderne maskin. Er sannsynligvis en bra kartplotter, men de henger ikke med når dt gjelder tilleggsmoduler som ekkolodd og radar. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 De er ikkje kompatible med moderne radarer. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
ebonita Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Tack Abbor! Snyggt! Vi har nog intressen i samma godispåse här i livet... Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Forstår ikke att noen gidder og kjøpe dyre plottere . Jeg var innpå Tanken om og kjøpe meg ny plotter men det jeg endte opp med hvar en IPad med Navionics kart og med det valget har jeg i ettertid sett og forstått att er mer en godnok som kartplotter i fritidsbåt. Så til de som har båt som er tett med tak over førerplass så kan jeg ut fra egen erfaring anbefale en slik løsning. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Forstår ikke att noen gidder og kjøpe dyre plottere . Jeg var innpå Tanken om og kjøpe meg ny plotter men det jeg endte opp med hvar en IPad med Navionics kart og med det valget har jeg i ettertid sett og forstått att er mer en godnok som kartplotter i fritidsbåt. Så til de som har båt som er tett med tak over førerplass så kan jeg ut fra egen erfaring anbefale en slik løsning. Hvordan kobler du radar og ekkolodd opp mot en iPad, da? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
abbor Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Er det ikke nok iCrap tråder på dette forumet til at dere ikke behøver å spamme denne plottertråden? Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 (redigert) Forstår ikke att noen gidder og kjøpe dyre plottere ... Det kan godt være at Ipad er godt nok for deg, men å anbefale dette som erstatning for et dedikert nav-anlegg i fritidsbåt er direkte tullete. Redigert 29.Oktober.2013 av Tilde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 31.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2013 Her er et kartbilde med radaroverlegg fra helgens fisketur. Tatt i båthavna på Lillehammer hvor vi overnattet mellom helgens fiskeøkter. Simrad NSS12 med 4G radar og headingsensor. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 31.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2013 Jeg burde virkelig ikke se for mye på denne tråden. Jeg har lovet meg selv at når neste båt er på plass, så skal jeg ikke ta like av på navigasjonselektronikk-siden som jeg gjorde på forige båt. Men nå begynner det å friste veldig med å prøve bredbåndsradar.... Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
MajorAndy Svart 31.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2013 Her er et plotterbilleder fra NSS12, der kombinerer 3D kortvisning (min båd nederst i midten af billedet) med radaroverlay (3G bredbåndsradar). Denne kombi er utraditionel men giver efter min mening et aldeles fint overblik i snævre omgivelser. Her er det en havn, men det kunne jo lige så godt være et snævert sund mm. Bemærk også et AIS-mål, der ligger ret foran min båd som en sort trekant. Dette er noget en ipad ikke kan levere: Total integration mellem AIS, radar og kort - i 3D. Sitér dette innlegget Link to post
Sidestick Svart 31.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2013 (redigert) Takk for bilder, Abbor og MajorAndy! Lysten på ny Radar har ikke akkurat blitt mindre :-) Abbor(eller andre!): Vet du om en Airmar B45 svinger er kompatibel med BSM-1, eventuelt via en 6 pins til 7 pins overgang? Redigert 31.Oktober.2013 av Sidestick (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 31.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2013 (redigert) Red: Har tjekket Airmars hjemmeside og den står som brugbar for Simrad. Her er kablingsdiagram: http://airmartechnology.com/uploads/wiringdiagrams/91_675.pdf Redigert 31.Oktober.2013 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sidestick Svart 31.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2013 Hold da op , MajorAndy! :-) Her kommer svarene hurtig! Tusen takk! Jeg skal sjekke ledninger og kontakt neste gang jeg er i båten. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 31.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2013 Hvis du skal bruke B45 med Simrad så er det greieste å klippe av nåværende konnektor og spleise inn en Lowrance(Simrad) 7-pins konnektor med pigtail. Sitér dette innlegget Link to post
Sidestick Svart 31.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2013 Flotte greier! Takk til begge to. Da blir det å sette opp en prioriteringsliste og handle litt fremover... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.