Jump to content

Har lyst på : Baugstige til seilbåt


`MINA'

Recommended Posts

Er i seriøst "har lyst på" modus om dagen, og kikker derfor på det meste jeg kan ha bruk for til båten.

 

Baugstige er viktig for oss med barn, slik at de kan komme opp og ned av båten når de vil. Men er usikker på om jeg skal kjøpe typen man henger opp i fastmonterte "holdere" på baugen. Eller om vi skal gå for typen man henger opp i pullpiten.

 

Baugspyd med integrert stige er jo drømmen. men får vel være realist å si at det er for dyrt foreløpig.

Bilde

 

Er det noen som har erfaringer / tips om dette ?

 

Her er den vi ser som den mest aktuelle forløpig ( til å henge i pullpit ):

Bilde

 

 

GeV

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Trekker denne opp igjen ! Flere med erfaringer om dette her ?

<{POST_SNAPBACK}>

GeV, håper du tillater at jeg låner tråden din littegrann også ?

 

Jeg har baugspyd, lik ditt første bilde(baatplassenhandel med joelle). Er på jakt etter stige som kan henges under denne, lik ditt andre bilde. Men som sagt, henge under, dermed litt annerledes festing i forhold til det du vil ha.

 

Har du vært borti dette i handelen?

 

Isåfall hvor?

 

Nå er det slik at vår båt er høy, og vil gjerne også ha mulighet for å felle ut trinn etter behov hvis mulig.

Link to post
Share on other sites

Det burde va muligt og få sveiset på to fester på baugspydet som du siden skrur fast en teleskop stige på. Problemet blir vell att du antingen må bruke alle trinnen eller ingen, har svårt og se hvordan man kan konstruere en som man kan felle ut tex to trinn, og ha kvar di følgende fire inne i stigen.

Hvis man ska få det til så blir det vell sprinter som ska trekkes ut og in.

Link to post
Share on other sites

Er i seriøst "har lyst på" modus om dagen, og kikker derfor på det meste jeg kan ha bruk for til båten.

 

Baugstige er viktig for oss med barn, slik at de kan komme opp og ned av båten når de vil. Men er usikker på om jeg skal kjøpe typen man henger opp i fastmonterte "holdere" på baugen. Eller om vi skal gå for typen man henger opp i pullpiten.

 

Baugspyd med integrert stige er jo drømmen. men får vel være realist å si at det er for dyrt foreløpig.

Bilde

 

Er det noen som har erfaringer / tips om dette ?

 

Her er den vi ser som den mest aktuelle forløpig ( til å henge i pullpit ):

Bilde

GeV

<{POST_SNAPBACK}>

Vet ikke om det er relevant her, men jeg slet veldig med å finne en baustige som passet, først og fremst fordi jeg har anker (CQR) på rulle hengende utenfor baugen. Jeg kom over denne patenten. Den henger på selve ankeret (finnes i flere utgaver for forskjellige ankertyper), og fungerer faktisk aldeles utmerket (valgte den lengste). Bestilling og forsendelse fra Tyskland gikk helt smertefritt, men direkte billig ble det ikke! :yesnod:

Skipper på S/Y "Hei serr'u serr'u hatten!"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...