Jump to content

Hva skal vi kjøpe av sjøsterk båt?

Roger og Olina

Recommended Posts

Jo da. Motoren skal være bra. Han vi har kjøpt den av, er en perfeksjonist til de grader. Rent og pent overalt. Mange finesser som hadde laget. Alt fra små detaljer, til å enkle komme til motoren. Alt det eletriske er byttet. Motor er overhalt + ++

bilde

Beklager at ditt inntrykk av BP gjødsles videre. Godt du overser det. Det er den egenskapen som er viktigest her inne.

Vi hadde Summer Family i 3 år, og var godt fornøyd med den. Baugspyd hadde eg av og til lyst på Det både pynter og er praktisk ! :thumbsup:

Jepp, ser den Sæbø- Blåser i det. Konemor er litt overrasket over hvordan noen farer med pølseprat :giggle:

Gratulerer med valg av båt. Så veldig fin ut på bildene. Er motor og teknisk like bra, er det helt topp. Masse fin båt for pengene. Kos dere med den:-) Bare så synd det er så lenge til sommeren...

Takk for det- Ja, det blir leeeenge å vente. Men så får en tid til å planlegge litt osv da.

Det lyser godt vedlikehold overalt på disse bildene! Kjempebåt, som jeg er sikker på at dere vil bli glad i ! Gratulerer så mye og lykke til ! Husk, båt er hobby :-)

Ja, som sagt så er denne karen som har hatt båten utdannet både når det gjelder motor og el. Han har brukt mange timer på denne. Når vi gikk ombord, byttet han til tøffler. Sier litt...

bilde

bilde

Grattis med ny båt. Ser flott ut.

Sjelden å se el-anlegg på slik måte.

Har sendt deg IM, som kanskje kan hjelpe mot støy....

Håper du fikk med el-skjema og annen dokumentasjon.

Ja, han har laget el-skjema. En hel perm med div papirer. Som f.eks nr på Oljefilter osv osv.

Hva er IM? Ny her serru :smiley:

Dette er et godt råd:

Til trådstarter: det er mulig i innstillingene å ignorere enkelte medlemmer man ikke ønsker å se innlegg fra. Typisk brukt når "ødelegge-just-for-fun" innlegg er til stede. Det ser dessverre ut som noen forsøker å ødelegge tråden for deg. Ved å ta i brukt innstillinger ser du rett og slett ikke innlegg fra de du har markert ut.

Har 7 stk på svartlista, og livet på Bp ble straks riveligere :yesnod:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Den så veldig koselig ut,hva er marsfarten på denne? Tenker dere får mye hygge med denne! :-)

Marsjfarten er 8-9 knop. Det sitter på en treblader nå. Men kommer nok til å sette på en fireblader. Øker kanskje med en knop, men en får jo en jevnere gange også. Problemet er at den pr i dag går fire knop på tomgang, så håper ikke den øker for mye med ett propellbytte.

Blir det bedre med fire blader? Sist jeg byttet endte jeg med nye tre-bladere, men med en annen fasong enn de tidligere. Anbefalingen for til meg var å fortsette med tre blader.

I nordanen mener jeg at jeg hadde fire blader, og gjorde 4,5 knop på tomgang. Men det var en 150 hk, hvor nok tomgangen var stilt litt for høyt.

• 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...