Bearded Beast Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Dummeste eg har hørt. Med slikt et tåpelig utsagn har du sikkert seilbåt. Å skulle reise noe sted i 7 knop i motorbåt er omtrent like spennende som å se maling tørke en fuktig dag. Man bruker jo heile dagen før man er ute av eget nærområde og må beregne ukesvis på en skarve tur over fjorden Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Til trådstarter: det er mulig i innstillingene å ignorere enkelte medlemmer man ikke ønsker å se innlegg fra. Typisk brukt når "ødelegge-just-for-fun" innlegg er til stede. Det ser dessverre ut som noen forsøker å ødelegge tråden for deg. Ved å ta i brukt innstillinger ser du rett og slett ikke innlegg fra de du har markert ut. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 JA den er fin den knappen der. Det man skulle hatt var en knapp for å luke ut elendige råd som bare vil føre folk i uløkka Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 (redigert) Jeg må ha missforstått noe her. Jeg regnet med at dette var ett saklig forum der en kunne få fornuftige og utdypende svar på sine spørsmål. Etter min erfaring så er baatplassen ett av de bedre nettforumene med ganske høy grad av saklighet og relativt lav grad av svada. Desverre er det også her (som stort sett de fleste plassene på nettet) folk som er mer interesert i å skape støy enn å ha en god diskusjon. Personlig så prøver jeg så godt jeg kan å ikke bry meg særlig med den typen innlegg og heller fokusere på de som faktisk har noe å bidra med, og som faktisk kan kommunisere på ett sivilisert vis. :smiley Lykke til med båtjakten! Redigert: Hvilke andre krav stiller dere til båten foresten? Jo mer info vi får jo lettere blir det å finne konkrete forslag. F.eks: Hvor stor bør den være? Hvor mange permanente soveplasser bør den ha? Marsjfart? Ønsker dere en lukket båt som den dere linket til, eller er HT og kalesje-båter også interesante? (store snekker f.eks) Har dere krav til utstyr? F.eks ankervinsjer, dusj, tankkapasiteter etc? Redigert 27.Oktober.2013 av Kenneth (KAH81) (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Astor Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 (redigert) Vi hadde/ snittfart på 7.5 mil i ferien i sommer. Noe høyere enn nomalt. Tror jeg ligger i overkant når det gjelder snekker og trawlere i snittfart. Er på sjøen for å kose oss. Men vi ser jo at det haster for noen.... Redigert 27.Oktober.2013 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Worry II Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Heisann ! Jeg har hatt Marex 770 i 7 år, før jeg byttet til arvtageren (280 Holiday) Denne 770'en var med på ganske tøffe krysninger i Oslofjorden, eksempel Tønsberg/Moss. Mange ganger. 10-12 m/s og drøye 2-metere, var ikke noe problem. Den kastet litt sjø ut mot siden, som ofte i motsjø ville over kalesjen, men pokker hvor den pløyde seg vei ! Følte oss aldri utrygge, annet enn da vi fikke en zink i kjølekretsen som førte til sprekk i eksosvann og tilhørende maskinstopp og Mayday :-( Men etter fiksing av dette, rett ut på tur igjen ! Ting kan skje med alt ! Men skuta i seg selv, super ! Eget soverom for mor og far, der bak :-) Til 100-170'000,- ... ville ikke sett på andre :-) Ta med den i søket ditt, er mitt lille tips ! Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 27.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Takker for alle svar. Vi har i dag kjøpt oss en Nor-Dan Summer Family 27. Meget strøken :-) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Gratulerer med valget. Og lykke til med ny-båten! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kenneth 81 Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Gratulerer med ny båt! Ta gjerne å legg ut bilder av den. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Worry II Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Det er jo en super båt ! Gratulerer ! Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Dummeste eg har hørt. Med slikt et tåpelig utsagn har du sikkert seilbåt. Å skulle reise noe sted i 7 knop i motorbåt er omtrent like spennende som å se maling tørke en fuktig dag. Man bruker jo heile dagen før man er ute av eget nærområde og må beregne ukesvis på en skarve tur over fjorden Har hatt båter en rekke båter i livet, med fartsområde fra 40 knop til 10 knop. Det er de med den laveste farten jeg har reist lengst med. Min nåværende båt, til Frankrike i sør, og Bodø i nord.. Ser i havnen våres, de med høy hastighet er alltid de som reiser på de korteste ferie turene... så der hadde du skikkelig skivebom .. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Grattis med båt! Den kommer dere til å bli glad i :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Eg veit ikkje om du prøver være ufrivillig morsom nå eg Ida Marie 3 men bevares det er jo fritt fram å reise så sakte og langt som man bare vil. Ja eg vil tilogmed oppfordre deg til å gjøre nettopp det. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Full av galle, Plutonium ? Er det mulig ?? Vil du snakke om det ? (vet om et annet forum, med flest kvinner) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 (redigert) Nei men av en eller annen grunn så er det mange såre tær her fordi eg meinte båten i første innlegg bare var skrot og at 7 knop er for sakte. Virker for meg som mange bare satt å ventet noe de kunne greie tolke som et skudd i egen baug Redigert 27.Oktober.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Jo, men med 8 innlegg med galle i samme tråd... hvorfor så "på" de som liker seg best underveis i 8 knop ? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 kan ikkje sjå et einaste innlegg med det du kaller galle som ikkje er svar på forespørsel. Det er vel og bra for de som trives best i sakte fart men å anbefale det og hevde sakte fart er det eneste rette her i verden og at alle som kjører fortere faktisk ikkje er ute å reiser... makan til overlegen holdning skal en lete lenge etter Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Plutonium ... du er nok stråleskadet... Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Plutonium.........Husk for all del og ta tabletten (tablettene dine) din før du skriver neste innlegg! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 (redigert) Ja bare kjør på, kom med det nå. Det er fortsatt god plass. Det viser i alle fall tydelig hvem som er usaklig og har intet å bidra med. Eg holder fortsatt fast på mitt råd om å unngå omtalte båt som godt råd. At noen er uenig i det får stå på deres kappe. At 7 knop elr 9 som var toppfart så var heller ikkje hovedpoenget farten i seg sjøl men farten sett i forhold til motorstørrelsen. 240 hk , elr hva det nå var, og 9 knop gir dårlig økonomi var det eg sa. Og holder fortsatt fast på det. At noen greidde å stikke fram vondetåa si på den og vri det til det handlet om stål, som eg ikkje nevnte med ett einaste ord trenger eg ikkje svare videre på. Så kommer captain slow frem og sier 7ish knop er den eneste rette farten å reise i, all annen fart er mindreverdig. At noen da likevel meiner det er eg som har vært den som har glemt medisinen sin. vel.. noen mener sakte er bra mens andre vil ha mere fart. Så å karakterisere de som liker mer fart som mindreverdige skulle være unødig. Det er uansett bare meninger uten fasit. vel vel en typisk tråd på forumet det sånn sett og er greitt nok. Eg greier meg fint og det har visst trådstarter og da han fant en annen båt. Men det er visst verre med andre som ikkje vil forstå hva som menes men kryssklipper og limer andres uttalelser. Hvilken agenda som lurer der skal eg ikkje begi meg utpå å skrive om. Den enes skrot, den andres gull. Redigert 27.Oktober.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Så ikke dum ut den der. Romslig, greit utstyrt og greit vedlikeholdt. En del arbeid innvendig, ser ut til at det har vært endel vannlekkasjer. Jeg ville ha sjekket platetykkelse i bunn først og fremst, dette er et svakt punkt på stålbåter. Bortsett fra det ser det ut til å være svært mye båt for pengene. Om du trives i 7 knop da, men det er det jo mange av oss som gjør... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger og Olina Svart 28.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Mange gode tips. Her er bilder av godbåten :-) https://baatplassen.no/bildearkiv/53/53196/80_1177257454_xl.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Beklager at ditt inntrykk av BP gjødsles videre. Godt du overser det. Det er den egenskapen som er viktigest her inne. Vi hadde Summer Family i 3 år, og var godt fornøyd med den. Baugspyd hadde eg av og til lyst på Det både pynter og er praktisk ! Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
abro Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Gratulerer med valg av båt. Så veldig fin ut på bildene. Er motor og teknisk like bra, er det helt topp. Masse fin båt for pengene. Kos dere med den:-) Bare så synd det er så lenge til sommeren... Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Gratulerer med fin båt ! Lunt og godt med hardtop. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.