Hankøterna Startet 26.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Oktober.2013 Hei. Har løftet ut motoren for overhaling i vinter ( V P AQ151C ) Etter å ha skrudd av manifolden ser jeg at sylinder nr 4 har skader pga sjøvann i eksosen. Har noen erfaring med sveising og påfølgene maskinering av dette ? Trenger også ny manifold. Er de uorginale ok, eller er det best å kjøpe V P? Takker for erfaringer og forslag. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 26.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 Rust i eksoskanalen til #4 er vanlig, og Volvo solgte en gang i verden et sett med en innsats som ble satt inn, men jeg tror ikke det settet er i salg lengre. Det er som regel uansett mulig å få lagt på noe metall og maskinert det til slik du nevner, forutsatt at du finner noen som kan gjøre det til en overkommelig pris. Enkelte av de uoriginale manifoldene er helt OK. Barr er normalt bra saker, enkelte av de andre kan ha noe dårlig passform og andre svakheter, men Volvo har satt ned prisen på manifolder drastisk på de fleste modellene, og er ofte billigere på manifolder enn de dårlige uoriginale, slik at jeg hadde sjekket hos VP først. Sitér dette innlegget Link to post
Hankøterna Svart 26.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 Takk for tilbakemelding. Skal sjekke med La Sa Motor til mandag ang pris på original. Får jobbe litt videre med å finne noen som kan sveise. Er vel kanskje ikke selve sveisejobben som er det vanskeligste, men det å få ut spenninger i materialet etterpå. Har hørt om metoden med en stålforing man slår inn, men det virker litt som en nødreparasjon. Jeg får gi det litt tid her på forumet før jeg velger metode. Håper å slippe og kjøpe ny topp. Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Hei. Jeg fikk Sveist porten min og planet porten etterpå. Måtte plane toppen etterpå pga. Sveisingen. Sitér dette innlegget Link to post
Hankøterna Svart 27.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Hei AQ. Hvordan holder det? Er det lenge siden du fikk det gjort og hvor gjorde du det? Dyrt? Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 27.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Holder helt fint. Er vel snart 3 år siden. Sveising med aluminium var gjort på ett par timer og samme freesing av porten. Plannering av toppen kom på 600,- Det blir fort penger av det så sant en ikke har bekjente som kan litt av hvert:))) Sitér dette innlegget Link to post
Hankøterna Svart 27.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2013 Høres bra ut. Har noen kontakter i mekanisk ind jeg også heldigvis. Da tror jeg går for sveising og maskinering. Like greit å prøve å gjøre det riktig første gangen. Frister ikke så mye å bytte til en gammel biltopp. Har hørt om lim også, men virker ikke som noen varig løsning. Tror nok jeg kommer til å ta av eksosslangen og sprøyte inn litt olje ved neste års vinterkonservering. Burde være mulig ved hjelp av en slange. Demper kanskje rusten litt gjennom vintern. Takk for svar:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.