SveinHa Svart 30.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2013 Har funnet et par slanger og en banjonippel som var svært så løse men alle var på høytrykksiden og det forundret meg at de ikke lekket mer enn veldig beskjeden drypping. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SveinHa Svart 30.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2013 Ble bare en kort økt i dag men jeg satte i noen andre plugger og da gikk den litt bedre. Hengte på tenningslampen på de forskjellige pluggledningene og fant at en av pluggene på hver coil (2 stk 2-kanals coiler) fusket en del. Jeg antar at det er et wasted spark system på motoren slik at pluggene tenner hver gang stempelet er på topp. Da burde begge pluggene på samme coil feile like mye om det er coilen som feiler men det så ut til å være en plugg på hver coil som fusket mest så kanskje et sett med NYE plugger er på tide... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SveinHa Svart 31.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2013 Tok en kjapp tur nedom båten med nye plugger i dag men ingen forskjell i det hele tatt... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Folk I Båt Svart 31.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2013 Om plugger og kanskje pluggledninger er sjekka ut, så ville jeg fortsatt med bensintilførselen. Ihvertfall ut i fra den videoen. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 31.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2013 Skyter litt i innsuget når den stopper og det er jo tradisjonelt et tegn på for lite bensin. Har jo verifisert konstant og riktig bensintrykk når den fusker og stopper så da må det være injektorfeil. Dyserens og kompresjonstest er neste skritt... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Lensepumpe Svart 31.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2013 Vi venter spendt på fortsettelsen. Håper du finner ut av det. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 1.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2013 Kommet et lite stykke videre uten å komme noe lengre Måtte bite i sjøgresset og ta båten hjem i hagen igjen, alt blir så komplisert når en må henge utenfor båten, lett å miste ting og tang i det store svarte dyp... Kompresjonstest: 14.0 bar 13.9 bar 14.1 bar 14.4 bar Ser helt ok ut, i alle fall ingen dramatiske forskjeller. Snudde ut bensinmanifolden med injektorer for å se dusjbildet. Der er i alle fall liv i alle injektorene men 2 og 4 kunne se ut til å spre litt mindre, litt vanskelig å se på videoen og ikke så veldig stor forskjell: https://www.youtube.com/watch?v=CuKKDCzM4lo Hvad nu Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SveinHa Svart 5.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2013 (redigert) Fikk diagnoseverktøyet i dag og så langt jeg kunne se var der en del verdier som var aldeles på tur. Disse data var logget med kald motor i dag i ca 10°C omgivelsestemperatur: Save date 2013/11/5CommentEngine No. DF70-Boat Type Askeladden 505 ExcelDescriptionEngine informationPower 70PSECM ID 33920-99E10Spec. ---Engine Type 4 stroke 1298ccSERVICE DATAItem Data UnitENGINE SPEED 0 rpmIGNITION TIMING BTDC 6 °MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE 731 mmHgMANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE 97.4 kPaMANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE 28.80 inHgBAROMETRIC PRESSURE 716 mmHgBAROMETRIC PRESSURE 95.5 kPaBAROMETRIC PRESSURE 28.22 inHgCYLINDER TEMPERATURE 10 °CCYLINDER TEMPERATURE 49 °FINTAKE AIR TEMPERATURE 9 °CINTAKE AIR TEMPERATURE 48 °FBATTERY VOLTAGE 12.08 VFUEL INJ. PULSE WIDTH 0 µsINJECTED FUEL AMOUNT 0 mccFUEL PUMP DUTY 0.0 %IAC VALVE DUTY 0.0 %NO. OF MAP SENSOR FAILURE 0 timesNO. OF CKP SENSOR FAILURE 0 timesNO. OF IAC VALVE FAILURE 172 timesNO. OF CMP SENSOR FAILURE 1 timesNO. OF CTP SWITCH FAILURE 0 timesNO. OF CYL. TEMP. SNSR FAILURE 7 timesNO. OF IAT SENSOR FAILURE 1 timesNO. OF EX. TEMP. SNSR FAILURE 255 timesNO. OF FUEL INJECTOR FAILURE 255 timesNO. OF OVER-REVOLUTION 0 timesNO. OF LOW BATTERY VOLTAGE 0 timesNO. OF LOW OIL PRESSURE 4 timesNO. OF OVERHEAT(GRADIENT) 0 timesNO. OF OVERHEAT(TEMP.) 0 timesCAUTION SYSTEM NAME (1) Low oil pressENGINE SPEED (1) 4438 rpmMANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (1) 646 mmHgMANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (1) 86.1 kPaMANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (1) 25.44 inHgCYLINDER TEMPERATURE (1) 41 °CCYLINDER TEMPERATURE (1) 105 °FINTAKE AIR TEMPERATURE (1) 14 °CINTAKE AIR TEMPERATURE (1) 57 °FEX-MANI TEMPERATURE (1) 196 °CEX-MANI TEMPERATURE (1) 385 °FFAILURE TIME (1) 586 hELAPSE OF TIME (1) 0 minCAUTION SYSTEM NAME (2) Low oil pressENGINE SPEED (2) 7969 rpmMANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (2) 753 mmHgMANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (2) 100.4 kPaMANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (2) 29.68 inHgCYLINDER TEMPERATURE (2) 34 °CCYLINDER TEMPERATURE (2) 92 °FINTAKE AIR TEMPERATURE (2) 33 °CINTAKE AIR TEMPERATURE (2) 91 °FEX-MANI TEMPERATURE (2) 196 °CEX-MANI TEMPERATURE (2) 385 °FFAILURE TIME (2) 243 hELAPSE OF TIME (2) 0 minCAUTION SYSTEM NAME (3) Low oil pressENGINE SPEED (3) 5063 rpmMANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (3) 735 mmHgMANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (3) 97.9 kPaMANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (3) 28.95 inHgCYLINDER TEMPERATURE (3) 47 °CCYLINDER TEMPERATURE (3) 116 °FINTAKE AIR TEMPERATURE (3) 31 °CINTAKE AIR TEMPERATURE (3) 88 °FEX-MANI TEMPERATURE (3) 196 °CEX-MANI TEMPERATURE (3) 385 °FFAILURE TIME (3) 564 hELAPSE OF TIME (3) 0 minTOTAL OPERATION TIME (HRS.) 2087 hTOTAL OPERATION TIME (MIN.) 50 min0-1000 RPM 0 min1000-2000 RPM 2048 min2000-3000 RPM 0 min3000-4000 RPM 0 min4000-5000 RPM 4 minABOVE 5000 RPM 123218 minELAPSE TIME FROM REMINDER CANCEL 65535 hNO. OF OIL CHANGE REMINDER 255 timesCOMPENSATION FACTOR (ZONE 1) 0.754COMPENSATION FACTOR (ZONE 2) 0.762COMPENSATION FACTOR (ZONE 3) 0.922TIME OF LAST O2 FEEDBACK 48642 hEMERGENCY STOP SWITCH OFFCTP SWITCH ONNEUTRAL SWITCH ON (Hvordan paste regneark her så det blir leselig? Dette er pastet fra OpenOfficeCalc, fra Excel ble det helt på tur...) Ellers ser det ut til å være vann i bensinen som er den store synderen. Har tappet av begge filtrene uten å finne vann men i høytrykkspumpen/luftutskilleren tappet jeg ut masse vann. Tappet flere ganger til der kom bare bensin og så etter en tid var der nytt vann. Etter flere tappinger tappet jeg ca 4 dl på en flaske og det så slik ut, ca 1 cm vann i bunnen: Avtappingen var ganske så skjult og jeg har ikke lagt merke til at der står noe om den i brukerhåndboken heller: Alt vannet jeg har tappet av i dag har ligget rundtom i motoren for jeg har bare kjørt fra en 10 liter dunk med ren bensin med dyserens innblandet. Har kjørt motoren på tomgang i en times tid i dag og har bare hatt 3-4 stopper. Her går den på en liten hestekur med dyserens: http://www.youtube.com/watch?v=WfOaDl8zdXY Småfusker litt men slett ikke så ille. Skal i alle fall ta en tanksjau før båten går på sjøen igjen... Redigert 5.November.2013 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Lensepumpe Svart 6.November.2013 Del på Facebook Svart 6.November.2013 Bra motoren går igjen. Men det er betenkelig at vannet har passert to filtre på veien inn i motoren. Kanskje vannet har blitt skilt ut av bensinen etter filtrene. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2013 Det kan godt være at der har vært vann i filtrene når jeg har tappet av men jeg har bare ikke sett det. Jeg så ikke vannet i flasken på bildet over mens jeg tappet men da den hadde stått i ro i noen få sekund ble det ganske så tydelig. Da jeg tappet filtrene tappet jeg bare rett ned på hvitt underlag og da er vannet ikke så lett å se... Der er jo ikke noen nevneverdig fargeforskjell, en må se etter om det som tappes ut flyter lett ut (bensin) eller perler seg (vann)... Har kjørt en tid med bensin med dyserens og ser at den ikke går helt som den skal på tomgang og ved >2000 rpm fusker den kraftig. Altså fremdeles noe rusk i systemet men jeg vurderer om det er på tide å ta en tur på sjøen for å se om det går seg til når litt større mengder bensin har lurt seg gjennom motoren... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SveinHa Svart 11.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2013 Kommet litt videre fremdeles uten å komme noe lengre https://www.youtube.com/watch?v=4HWol1tljGs Alle dysene ser ok ut de første sekundene og så begynner de å feile i tilfeldig rekkefølge. Bensintrykk ligger stabilt på 2.55 bar hele tiden. Det samme skjer med dysene i motoren: Går glimrende på tomgang i noen sekund men så begynner den å fuske og til slutt stoppe. Har kjørt noen økter med Colortune plugg i en og en sylinder og det er ganske tydelig at noen ganger er der gnist men ikke eksplosjon i alle sylindre. Før jeg evt. handler meg 4 nye dyser til ca NOK 1.850.-/stk. må jeg i alle fall være HELT sikker på at det er årsaken... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Søringen Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 Du har skrevet at du skal ta en tanksjau før båten skal på vannet igjen. Når du har så mye vann i systemet som du beskriver, forstår jeg ikke helt hvorfor du ikke gjør dette nå. I stedet for å styre med diagnoser, vurderer kjøp av nye dyser etc... Tøm tank helt, rengjør, og kjør på med litt kondensfjerner i ny bensin. Når du er 100 % sikker på at dette er OK, og ikke finner mer vann i drivstoffsystemet, kan du fortsette med feilsøking. Men så lenge det er vann i systemet, blir jo alt annet bortkastet? Bare et godt råd... Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 13.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2013 Jeg har allerede demontert og rengjort hele bensinsystemet men venter på et par nye filter for å kunne ferdigstille den jobben. Alle videoer/feilsøking her er med rengjort system og bensin fra en separat 10 liter dunk. Tanken er tatt ut men ikke ferdig rengjort enda, har ikke så bråhast så lenge motoren ikke går... Skal ta enda en dyserens en av dagene, så langt har jeg bare blåst ut av de uten bruk av rensevæske. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
motor Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 (redigert) Har du sjekket om map-sensor er ren og fin? Kan være en følgefeil du har fått som konsekvens av at motoren tidligere har åndet inn mye eksos da du hadde feil på eksosdekselet. Demonter og rengjør kanaler forbindelser som kan påvirke map-sensorens funksjon. ► 6:05► 6:05 www.youtube.com/watch?v=B8EVhFc5Yqw 15. mars 2009 - Lastet opp av richpin06a Map Sensor Testing manifold absolute pressure. ... MAP or Manifold Air Pressure Sensorby ... Redigert 13.November.2013 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 14.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2013 Grei video det der motor. MAP sensor med slange/kanal sjekket og funnet i orden. 4.00V ved atmosfæretrykk og ca 0.5V ved ca 0.85% vakuum. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
motor Svart 14.November.2013 Del på Facebook Svart 14.November.2013 Tja, burde det ikke vært 5 volt ved atmosfære-trykk? Hva måles om du måles maks volt til om du kopler direkte på støpselet uten gjennomgang i sensoren. Maks volt bør da være 5 volt og det er vel det samme spenning som skal måles gjènnom sensoren i atmosfære- trykk. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 15.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2013 I boka står der: 0% vakuum: 4V 40% vakuum: 2.42V 80% vakuum: 0.84V Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SveinHa Svart 19.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2013 Siden jeg holder på å skru så skifta jeg registerreim og strammer i samme slengen. Aner ikke hvor gammel den gamle var men den så ganske bra ut. Noen som kan tyde denne merkingen for å finne alder på den gamle: Den store synderen mht. driftsproblemene viser seg å være høytrykks bensinfilteret. Nå skal der jo ikke være vann i bensinen men det er jo slikt som kan skje og da ruster filteret innvendig og slipper ut rustpartikler rett i injektorene og det garanterer problemer. At siste filter før injektorene ruster er såpass alvorlig at det kan være fristende å kalle det en konstruksjonsfeil. Er sett med overhalte og flowmatchede injektorer er på vei over dammen så forhåpentligvis blir det prøvetur på sjøen i helgen Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Lensepumpe Svart 19.November.2013 Del på Facebook Svart 19.November.2013 (redigert) Kanskje høytrykksfilteret bare er et rør fylt med vanlig stålull... Naboen skiftet registerreim på sin DF70 etter 9 år, da turte han ikke å vente lenger med å skifte. Redigert 19.November.2013 av Lensepumpe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 20.November.2013 Del på Facebook Svart 20.November.2013 På min Honda 75Hk fra 1998 har jeg enda ikke skiftet registerreim. Spurte anerkjent verksted, og de mente at det heller antakelig ikke var nødvendig. Ta en inspeksjon år-om-annet, sa de. Det har jeg gjort, og det fortsetter jeg nok bare med. Ingen tegn til slitasje eller sprekker så langt... Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 20.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2013 Jeg ble anbefalt, av en insider i Suzuki systemet, å skifte reim. Den gamle så så bra ut at det kunne være interessant å datere den. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SveinHa Svart 15.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2013 Fikk meg omsider en prøvetur på sjøen i dag. Litt småfusking og stopper av og til på tomgang. Når jeg gir på går den helt klokkerent opp til 3400 rpm, da får den en fusking som om der er en turtallssperre som slår inn. Noen ganger går den rent opp til ca 4500 og det er litt i snaueste laget, ingen fusking men bare litt lite krefter til å oppnå fullt turtall. Må nok ta en tur med PC tilkoblet og se om der er noen verdier som ser ufornuftige ut... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
espand Svart 1.Juli.2014 Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 Hei. Har en DF70 som har de fleste samme symptomer som din har/hadde. Har du funnet ut av det og kunne tenke deg å dele de siste erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 1.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2014 Har ikke funnet ut av det. Motoren er svært lite i bruk for tiden og fungerer noenlunde greit nok, best når den er kald. Mistenker en eller annen sensor som har tatt kveld men nå har jeg mistet kontakten med diagnoseprogammet så da er det ikke så lett å lete. Kommer til å ta opp tråden igjen til høsten. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SveinHa Svart 30.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 Omsider i mål! Suzuki DF70 problem solved!: Det ble et langt lerret å bleke, både i egne timer med feilsøking og måneder på det lokale Suzuki verkstedet men det ble jeg som fant feilen til slutt. ECU har, i alle årene jeg har eid motoren hatt en feilkoden som ikke en gang Suzuki selv har ant hva betydde så jeg har vært på jakt etter ny ECU i lang tid. Det går av å gå tak i fabrikkny til drøye kr 13000 men jeg synes det er litt mye pææng å legge i en 16 år gammel motor selv om den ellers er i god stand. Litt av problemet med å skaffe brukt ECU er at den varianten jeg trenger kun passer til 2 årsmodeller. Dumpet plutselig over en av riktig sort på ebay til godt under 1/4 av nypris så jeg impulshandlet den og endelig er motoren "back in business". Har nå stått å putret på tomgang i en god halvtime i motsetning til tidligere da den stoppet etter et snaut minutt... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.