Guest Avmønstret# Startet 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2013 Har laget meg en liten gripbag og lurer på hva andre har i sin. Selv har jeg en liten vanntett sekk som jeg enten har hengende ned ved karbordet. Vi seiler kystnært så innholdet preges vel av det. Vi har ikke flåte men kun en gummibåt å stole på om skuta plutselig skulle gå ned. I hodet mitt så er det to ting som blir viktig, å bli sett og oppnå kommunikasjon med noen. I den har jeg puttet bluss og nødraketter pluss en vanntett liten Garmin GPS med tilhørende ekstrabatterier pakket for seg selv. Og også en hodelampe med led lys og ekstra batteri til denne. Fant en liten dynamobasert led lommelykt i en butikk som jeg kommer til å hive oppi også. ------------ Så noe jeg savner. En gang i verden hadde jeg en mobil som jeg kunne putte vanlige penlight batterier i. En slik telefon med kontantkort hadde vært genial i en gripbag, og selvsagt også en håndholdt vhf. ------------ Noen andre innspill? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Hva er en gripbag og hva er hensikten? Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 (redigert) Kniv, vann og litt sjokolade så er du vel i mål. Eller så kan du tømme posen for alt unødvendig og putte oppi litt plutonium, da ordner alt seg:-) Mvh Terje Redigert 28.Oktober.2013 av WGM36 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Hva er en gripbag og hva er hensikten? En Grab-bag er en vanntett pose/beholder som taes med ved en eventuell evakuering av fartøyet. Den kan inneholde det du mener er fornuftig å ta med seg ved et forlis. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
123321 Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Optennigsverktøy superundertøy,for skift av våte klær aluminiums tepper og nødraketter Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Refleksvest. Gjør deg ekstremt synlig på nattoptikk. - og den funker også når batteriene er tomme. En reflekstapestripe rundt jolla vil også være bra. Også under, om den tåler saltvann... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Refleksvest var genialt! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Sr denne tråden er lsgt under seil, rigg og regatta. Gribbag finnes vel i de fleste båttyper vil jeg tro. Hos oss finnes oppladet bærbar VHF, refleksvest, lommelykt, kniv. Vi har redningsflåte i tillegg. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hjeltefjord Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Bluss,bærbar vhf,lommelykt.Innaskjærs. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Har ikkje egen bag (ennå kanskje...) Er aldri utaskjærs. Eg har bluss og vanntett lykt hengende ved styreposisjon, og kniv ved døra akter. Dette er hengt opp med tanke på å grabbe i farten. Lykt og bluss har remmer som strammes rundt armen. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
mateco Svart 28.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2013 Gammal tråd med samme tema. https://baatplassen.no/i/topic/61689-noed-grab-bag-ncr-kysten-hva-boer-den-inneholde/ Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.