larole Startet 30.Oktober.2013 Del på Facebook Startet 30.Oktober.2013 Hei Jeg er ikke så flink med motorer. Byttet i dag dieselfilter, men som den klovnen jeg er prøvde jeg å starte uten å ha fylt det nye filteret med diesel. Motoren gikk noen sekunder, så kubbet den. Er det noen som kan forklare hvordan jeg faktisk skal lufte dette slik at jeg kan starte igjen? mvh Ole B Sitér dette innlegget Link to post
vinge87 Svart 30.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2013 Lufte først filteret og ledning til dieselpumpen, så løsne litt på et og ett diesel rør mens man lufter, ta ett om gangen. Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 30.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2013 Takk, og lufte=åpne? Jeg er litt blank her... Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 30.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2013 Ikke sikkert du trenger å lufte på dyserørene ( rørene til hver enkelt sylinder). På min TAMD41P er det en lufte skrue ved finfilteret. Nok å åpne denne mens man enten pumper på pumpa eller kjører starteren. Se i instruksjonsboka de ang lufting. Hvis du ikke har instr boka finner du den på nettet. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Fredrik Berge Svart 30.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2013 over dieselfilteret på motoren så er det en liten pumpehendel. skru opp lufte skruen. pump til det kommer diesel. så skrur du den igjen så kjører en startern mens en annen pumper. max 10 sek så starter den:) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 30.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2013 Er ikke denne selvluftende da. De to 40b jeg hadde i den forrige båten var ihvertfall det, start opp å la den fuske litt, kommer seg etterhvert. Helvete å lufte da motoren må stå i en bestemt posisjon for at pumpa skal ta tak Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 31.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2013 Takk, det ordnet seg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.