Chiefengineer Svart 16.November.2015 Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 Har sett denne videoen før. Må vel bare si at jeg aldri har hørt Princess eller Fairline eiere som har erfart noe tilsvarende og basert på egne erfaringer samt alle de kjenninger man har som er eiere av de to nevnte merkene er dette iallefall helt fjern fra det nivået jeg kjenner til. Velger å tro at de fortsatt ligger langt over. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.November.2015 Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 Det der så ikke bra ut. Minn meg på at jeg ikke kjøper meg en Azimut. Det så ut som om hele skuta var skrudd sammen på akkord av lærlinger uten styring. Det første som slo meg var egentlig; hva med mottakskontrollen her. Har eieren sett over produktet før han har tatt i mot og betalt? Men ved slike kjøp har man kanskje betalt håndpenger og ventet lenge på båten, og når den først kommer så er den din entet du vil eller ikke... Men det som er betenkelig er jo at det er mulig for et verft å sende fra seg et produkt i denne prisklassen med så mange små og store feil. Gelcoat som sprekker og flasser over tid får man jo ikke kontrollert når man ser over et nytt produkt, men det gir jo bare enda større skepsis til kvalitetskontroll og rutiner under produksjonen, noe som igjen får en til å lure på hva mer som vil dukke opp etterhvert. Ikkje bra... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chiefengineer Svart 16.November.2015 Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 Det så ut som om hele skuta var skrudd sammen på akkord av lærlinger uten styring. Det første som slo meg var egentlig; hva med mottakskontrollen her. Har eieren sett over produktet før han har tatt i mot og betalt? Men det som er betenkelig er jo at det er mulig for et verft å sende fra seg et produkt i denne prisklassen med så mange små og store feil. Man kan nok ikke forvente at alle båtkjøpere er tekniske eksperter, ei heller har alle bilkjøpere av biler i høy prisklasse svært dyp teknisk innsikt, nok til å foreta en særdeles grundig og inngående kontroll av kjøretøyet ved mottak. Dog fritar det de ikke fra rettigheten til å faktisk få overlevert en vare i en kvalitet i forhold til de det betaler. Det har ikke akkurat denne Azimut-eieren fått. Det rene skrekkeksempelet på elendig handtverk. Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 16.November.2015 Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 Et og annet tilfelle av lekkasje og glipper i kvalitet hører man om fra de fleste produsenter. Den store forskjellen er at Azimut ved en del tilfeller åpenbart har vist usedvanlig liten vilje og evne til å ordne opp. De fleste forventer bedre av en aktør i premium-segmentet. Bare i år har jeg hørt om 2 tilfeller av taklekkasje på Azimut (hvorav det ene var i Norge). Min rangering* er: Nordhavn Prestige Princess Beneteau ST Beneteau GT Fairline Sq *Kriteriet for lista var utelukkende smak og behag. Kristina III undret seg på alderen på de som skriver i denne tråden. Jeg befinner meg i gruppen 40-50 år Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Komodo Svart 16.November.2015 Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 Jeg forstår at alle produsenter kan glippe litt her og der, det er nok ikke til å unngå. Men når lista blir så omfattende som på dette eksemplaret vitner det om en gjennomgripende brist på kvalitetskontroll, så vel i produksjon som ferdigkontroll. Når leverandør ble gjort oppmerksom på dette burde de blitt så flaue at de skulle satt "himmel og jord" i bevegelse for å rette opp feil (i den grad det er mulig). Så en liten liste herfra også Nordhavn Vaagen Phantom 40 P 40 Viksund Futura 900 -84 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hekkbølgen Svart 16.November.2015 Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 Min liste blir: Princess P49 Princess P43 Nordwest 420 Storebro 420 baltic Targa 44 Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 16.November.2015 Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 1 Azimut og Princess 43 3 Azimut Magalello 43 4 Princess 42/50 gml type 5 Clipper 45 Azimut har mange smarte løsninger og. Som og ha tankene, som er falset, i lasterommet. Etter min mening topp design utvendig/innvendig. Trangt i motorommet på vår 42, men det viktigste servicemessig på motorer er lagt i midten. Gulvet kan vippen opp for bedre adkomst. Doble varmere i ytterkant smart, men trang adkomst. Samme med vv bereder. Du trenger ikke være 1,40 og bmi på 14 for å klare dette. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Komodo Svart 16.November.2015 Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 Mener du at tankene er falset, og ikke sveiset? Edit, ny liste Nordhavn Vaagen 42 Benetau Swift Trawler 42 NordWest 420 Phantom 40 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chiefengineer Svart 17.November.2015 Link til dette innlegget Svart 17.November.2015 Av det som ligger i bruktmarkedet tror jeg at jeg gjør følgende vurdering: Princess 50 MKIII (2009- Fairline SQ48 (2014-) Azimuth 47 (2009- (Velger å tro at skrekkvideoen over er et unntak fra snittet av disse båtene) De siste plassene er åpne, vanskelig å finne aktuelle kanidater i 48-50 fots gruppa. Det jeg vektlegger er midtkabin som hovedkabin samt at salong oppe skal ha avdeling både på BB side av fører slik at passasjerer kan sitte i samme høyde og se forover samt salong nede. Ut over dette blir det en del smak og behag. Synes Princessen egentlig ikke har reelle konkurrenter til 1.plassen her med tanke på volum samt ikke minst forhandlerleddet i Norge. Den trekker det lengste strået. Det er også en svært stilren båt, muligens kan de andre ha et litt "friskere" utseende mens P holder linjene mer som en Mercedes. Får man tatt en slik P50 nærmere i øyensyn om den ligger vis a vi den gamle modellen (-2007) ser man at det har skjedd svært store endringer i volumet. Det er rett og slett en mye større båt enn forgjengeren. Foretrekker også VP som maskineri foran Cat, Cummins etc. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 17.November.2015 Link til dette innlegget Svart 17.November.2015 Føler vel at en nesten snakker om to grupper båt her, når en tar 40-50 fot. Ville nesten gruppert denne opp litt og tatt 40-45 og neste gruppe 45-50, for det er enorm forskjell på Vågen 40 og Princess 50 MK111. Skal jeg rangere nyere båter 40-45: Sealine F42/F450 2011- Princess 43 2014- Azimut 43 vet ikke når denne kom, var det 2007? 45-50 fot FairlineSQ48 2014- Princess 49 blir spennende å se i virkeligheten 2016- Det var mine personlige kriterier, alder 50+ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.