Jump to content

Blokk og all elektronikk tatt ut på 60hk, hvordan få tiltet motor?

Sturee

Recommended Posts

Hei!

Har en yamaha 60hk jeg skal bytte lager på så har tatt ut blokka. der fulgte all elektronikken med, og får å få den ut måtte den stå tiltet ned. problemet nå er å på transportert båten, det går jo ikke med motoren tiltet ned. Vet det er en skrue på styrbord side, får dreid denne to og en halv runde før den stopper men kan fortsatt ikke tilte motoren... Noen som vet hvorfor den ikke vil tiltes manuelt? eller eventuelt hvordan jeg kan bruke powertrim uten releet og alt det som står igjen på blokka?

Mvh Håkon

Mener å ha lest i instruksjonsbok på Yamaha F40 at det finnes en "nødløsning" for hev eller senk av motor. Er en ventil som skal kunne åpnes, mener jeg å huske.

Hvis hydraulisk sylinder, går vel dette på å ved å åpne ventil å minske mot-trykk i sylinder. Går jo an å prøve å finne denne ventilen (hvis likt på din motor), åpne, og forsøke forsiktig med en jekk om du klarer å heve motoren? Evt må en kanskje etterfylle hydraulikk olje hvis noe av denne lekker ut når sylinder presses opp. Går jo an å ta en telefon til et verksted og høre, for sikkerhets skyld.

denne skruen åpner en ventil slik at du får løftet motoren med håndmakt.

Ellers, med 12V rett inn på tiltmotoren så skal den tilte hhv opp og ned alt etter hvilken vei du kobler + og -

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...