Lady B Startet 1.November.2013 Link til dette innlegget Startet 1.November.2013 Når jeg slår på min Eber D5W hører jeg at en vifte begynner å gå. Etter 20-30 sekunder kommer en tikkende lyd. Antar at dette er dieselpumpa. Så blir viftelyden sterkere og det kommer eksos ut av eksosrøret. Etter ca. 5-10 sekunder kommer et tydelig KLIKK, og så...ingenting...Når jeg så slår av apparatet kommer et nytt klikk. Har noen tips om hva som kan være feil, hvor bør jeg starte med feilsøking? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.November.2013 Link til dette innlegget Svart 1.November.2013 (redigert) Du bør starte med å kjøpe denne eller andre ur. http://www.maxfritid.no/index.php?page_id=1968&produkt_id=18865 Så får du greie på hvor skoen trykker, uansett må du ha et ur som kan resette varmeren, etter tre bomstarter virker ingen ting før du får resatt hjernen. Antagelig nedsotet. viktig å stopp når den går på full rulle. http://www.eberspaecher.no/nedlastingssenter/bruksanvisninger-betjening.html http://www.eberspaecher.no/ Redigert 1.November.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Arvid_A Svart 1.November.2013 Link til dette innlegget Svart 1.November.2013 Det kan vel også være at "tenngitteret" på varmeren er nedsotet,eventuelt at du har for mye spenningsfall frem til varmeren, slik at glødepluggen får for lav spenning. Har du prøvd å starte varmeren mens motoren går eller mens du har tilkoblet landstrøm? Hvis den starter da ville jeg først og fremst sjekket kabling og koblingspunkter mellom batteri og varmeren. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 1.November.2013 Link til dette innlegget Svart 1.November.2013 Eller at flammevakten kommer utenfor range. Hjernen tror at det ikke er fyr i brennkammeret fordi den ohmske verdien på flammevakten ikke er korrekt og brenneren stanser igjen. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Knut Baltic Svart 1.November.2013 Link til dette innlegget Svart 1.November.2013 Hei, Min Eber startet ikke lenger på sensommeren og jeg hadde tekniker ombord som etter å tatt ut varmeren fant ut at den hadde sugd vann fra tanken. Viste seg at jeg hadde fått kondens på stb dieseltank og at varmerens rørmunning stod nedi dette. Ble en service på brenneren, men kunne nok fikset problemet selv med å fjerne vann i tank og slange. Ikke sikkert at du har det samme problemet, men er jo verdt å sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 2.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2013 Får vel begynne med å måle spenningen på batteriene, da. Og så gå gjennom den lista som kom opp her... Takk for alle gode råd! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 2.November.2013 Link til dette innlegget Svart 2.November.2013 Sjekk filteret som står på sugesiden i pumpa .det er et lite filter der og det hørers ut som det er dritt som er ditt problem her og ikke strømmen for varmeren gjør alt den skal men stopper når den ikke får til å tenne som den skal .. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
satalog Svart 2.November.2013 Link til dette innlegget Svart 2.November.2013 Min D5 ville slå av etter noen få minutters bruk, og til slutt produsere ikke varme i det hele tatt. Noen måneder senere fjernet den fra båten, demontert den og byttet ut alle pakningene, glødeplugg og tenngitteret. Jeg reinstallert den, men det fortsatt ikke fungerte. Til slutt fant jeg at diesel pumpen pumpet ikke drivstoff. Jeg demonterte dieselpumpen, renset og satt den sammen igjen det og det begynte å pumpe igjen, virket det som pumpestemplet ble sittende fast. D5'en er nå 100% pålitelig.Så mitt råd er:Kontroller dieselpumpe ved å ta utløpsrøret og sjekke diesel pumper ut. kontroller glødeplugg, og erstatte tenngitteret som ligger under glødepluggen. Min tenngitteret var halv brent bort.Jeg kjøpte alle deler fra fra butlertechnik.com i Storbritannia.Finnes mekaniske feil ganske lett å fikse, elektronikk feil er en annen historie. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.