oywin Startet 2.November.2013 Link til dette innlegget Startet 2.November.2013 Hei. Jeg oppdaget at når jeg dunke forsiktig borti seilbåten min med fenderlista til jolla så ser jeg skroget gir litt etter. Båten er en Engelsk båt bygd 1979. Er dette normalt? Øyvind Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 2.November.2013 Link til dette innlegget Svart 2.November.2013 Spørs litt hva du mener med å " dunke " da.... Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 2.November.2013 Link til dette innlegget Svart 2.November.2013 Det kan være helt normal, litt avhengig av hvordan båt du har og hvor på skroget du dunker borti der det gir seg. Hvis båten har en kjerne av f.eks. balsa, kan denne kjernen pga vanninntrenging være ødelagt. Det kan også være at det ytterste laget med glassfiber har løsnet fra kjernen. Dette kan du for så vidt "kjenne" ved å presse/dunke på skrogsiden. Er det et "større" område som gir litt etter kan det ha med skrogtykkelsen å gjøre. Ikke alle områder på skroget er utsatt for like store påkjenninger, og områdene kan variere i tykkelse, da særlig om båten du har var en typisk "regattabåt". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.