Goose Startet 3.November.2013 Del på Facebook Startet 3.November.2013 Jeg har en Volvo Penta d3190 a 2006 mod hvor styrenheten har vært under i saltvann. Den gir et par feilmeldinger etterpå og jeg er usikker om det er mulig å redde den! Noen som vet om den kan sendes inn og få målt tilstanden? Finnes det byttemoduler? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 Du kommer til å få stadig nye feil etterhvert som nye ting korroderer. Sitér dette innlegget Link to post
Goose Svart 3.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2013 Ja den bør nok byttes. Vet du om ledningsnettet også bør byttes? Mener at kontaktene inn på motor er vanntette men de er ikke det inn på styreenhet, de er selvsagt renset og snørr med elektrospray. Jeg vet ikke om korroderingen stopper etter dette er gjort i ledningsnettet eller ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 Utfordringen er at salt løser seg saaakte opp. Uansett hva man gjør. Ferskvann med eddikk bad kanskje? Eddikk i vannet er kjent tips for å kvitte salt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.