Bernt Startet 3.November.2013 Del på Facebook Startet 3.November.2013 Er det noen som har formening om tykkelse på propell aksel som skal brukes på en Tamd 30 110hk , lengden blir ca 50cm . Har i dag 30mm aksel og 49 hk Bernt Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 Jeg hadde tilsvarende motor i en Nidelv 28 og hadde da en 35 mm. Aksel. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 3.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2013 Ok da er det vel det som er anbefalt , Hvor lang var den ? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Lengden på akslingen er bare en av faktorene som legges til grunn for beregningen. Den viktigste er hvilket dreimoment akslingen vil bli utsatt for. Da må man vite turtallet på propellen ved maks belasting, noe som innebærer at gearingsforholdet må være kjent. Stålkvaliteten spiller også en rolle. Ta kontakt med firmaet som selger akslingen og be de om en anbefaling. Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Jeg har ikke målet på akselen som var i min båt,men den var helt sikkert lengre enn 50 cm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.