Jump to content

Bytte lager på 60hk yamaha 3 cyl. Hvem deler veiv på sørlandet?

Sturee

Recommended Posts

Har skrudd fra hverandre en yamaha 60hk 91 modell, 3 sylindret. Var ulyder fra lagrene så de må byttes. har nå fått ut veiva men det å dele denne og ikke minst sette den sammen er ikke akkurat noe en vanlig garasjemekaniker har utstyr til. er jo nøyaktighet på hunderdeler det der, så jeg lurer på hvem som driver med dette på sørlandet? og kan gjøre det til en ikke så alt for gal pris, å koste på den 10-15000 er jo litt drøyt.

Og når veiva først deles, lurt å ta rådelager i samme slengen? eller unødvendig når det ikke er noen ulyder som tyder på at de lagrene er dårlige?

Har jo heller ikke så lyst til å dele den på nytt etter første sesong, så er det noe annet som bør byttes i samme sleng? slikt som stempelringer eller noe slikt. var god kompresjon så de er i orden nå, er jo noe som heter if it aint broken, dont fix it....

Mvh Håkon

Hei

Skulle du ikke finne noen på Sørlandet som kan utføre tjenesten kan jeg anbefale Auto 23 Reptec på vestlandet , du kan jo sende veiven ,

Jeg leverte inn en for lagerskift og betalte ca 1500,- for en 2-sylindret .

Ellers ser jeg på Boats.net hvor jeg har handlet masse maskindeler at de leverer hele veiven som kit , det betyr at de ikke har løse lager , noe de har til mange andre , vurder derfor å kjøpe helt ny veiv , det kan kansje bli enklere.... ellers har de andre slitedeler du gjerne er ute etter ?

:smiley::smiley:

Takk for gode forslag! men ser problemet med at veiva blir solgt som kit, er jo ikke noe delenr på lagerene så mulig det ikke går ann i det hele tatt å skaffe deler til å få fikset det? finnes sikkert lagre som tilsvarer de som står i men de orginale har jo en pin som stikker ut og holder ytterring fra å snurre.. ser ny veiv vil koste meg ca 8-9000, det var nesten litt drøyt å koste på den så mye...

Men, ser og at det er et lager nederst, der er et delenr. er vel sansynlig at alle er like?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...