linn-heidi Startet 4.November.2013 Del på Facebook Startet 4.November.2013 hei! vil gjerne høre om noen har erfaring med å kjøpe båt hos nye norsk båtsenter. Driver litt research til et studentprosjekt og vil gjerne komme i kontakt med folk som har kjøpt båt akkurat her! Setter veldig stor pris på respons!! Sitér dette innlegget Link to post
mjo101 Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 (redigert) Relativt stort firma i bransjen med mange ansatte, med eget plastverksted, egen stor utstillingshall, stort verksted, og en stor kran som jeg mener kan løfte 50 tonn, eller 23 meter. Sto og så på når de løftet en 21 m Princess og kjørte denne inn i plasthallen deres. Glad det ikke var meg. Jeg hadde nok ikke vert bekymret for å kjøpe båt hos de. Er vel få i Norge som har såpass peiling på store engelske båter som de? Men som alltid, man bør vel gå grundig igjennom båt før et kjøp uansett hvor man kjøper, Privat eller firma. Redigert 4.November.2013 av mjo101 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
båten2 Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Mener du Norsk Båtsenter som Johs Lunde kjøpte og drev i noen år, eller mener du Nye Norsk Båtsenter som drifter nå?? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Det er vel det gamle firmaet til Johs Lunde. Stemmer det at flere av selgerne som jobbet der tidligere nå også jobber i det nye? I så tilfelle så ville jeg vært skeptisk. Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Har nettopp kjøpt bruktbåt fra Norsk Båtsenter. Fikk 6 mnd brukt garanti og kjempe service :) Alt som har kommet opp av feil etter kjøp har blitt ordnet uten problem. Kan anbefales og ville uten tvil handlet der igjen. Ingenting å være skeptisk til der. Sitér dette innlegget Link to post
mjo101 Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Er vel de samme selgerene som før Johs Lunde kjøpte det av grunderen som nå sitter som eier igjen. Kan ikke dette stemme ? eller er jeg helt på villspor nå ? Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Det er vel det gamle firmaet til Johs Lunde. Stemmer det at flere av selgerne som jobbet der tidligere nå også jobber i det nye? I så tilfelle så ville jeg vært skeptisk. Hvorfor? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Jeg bor et steinkast fra dette firmaet og det må vel kunne karakteriseres som et av de store seriøse firmaene i Bergen, da det er blitt tatt over igjen av ringrever i bransjen. Har fått utført noen småarbeider og holdt på å kjøpe en båt gjennom de. Alt virker seriøst og greit, selv om de også har junior-selgere med heller tynn erfaring fra båtlivet. Jeg synes forøvrig trådstarter burde sagt litt mer spesifikt om hva som er oppgaven eller problemstillingen, eller seiles det under falskt flagg? Hvilken høyskole eller hvilket universitet? Hva er det som skal undersøkes? Er det andre båtforhandlere som også er i "søkelyset"? Jeg kjøper ikke noe studentprosjekt før du kommer med mer informasjon. :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
finnmarken Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 (redigert) Kan godt hende min skepsis er grunnløs, men for meg er det fremdeles uklart hvilken rolle disse selgerne (under Lundes tid) hadde i forhold til dette med at båtene ble solgt heftet med gjeld? Ellers helt enig med Bergen Dørk når det gjelder opplysninger om denne oppgaven, men jeg er jo også av den superskeptiske typen. Redigert 4.November.2013 av finnmarken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Jeg har hørt en del om firmaet gjennom flere kjenninger som både har kjøpt nye, større Princess der samt forholdt seg til firmaet på ettermarkedsjobber. Dette går for å være et velrennomert og kunnskapsrikt firma som har svært gode kunnskaper om hovedmerkene de forhandler. Plastarbeid og generelt detaljkunnskap om Princess på verkstedsiden er visstnok svært bra og som andre har bemerket tidligere går dette for å være en av de store, seriøse aktørene i bransjen. Jeg hadde ikke vært betenkt med å kjøpe båt her om dette hadde vært aktuelt i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Skeptisk til sånne innlegg på åpne forum. Har sett det andre steder der det viste seg at noen med en agenda stolte på at "trollene" klarte å få opp mest mulig dritt omkring bedriften. Deretter har vi jo sett i andre tråder hva som kommer opp når vi googler bedriftsnavnet. F.eks. En viss bedrift i Nordland. Noe som (heleigvis) ikke har skjedd her. De som jobber med slike prosjekter bruker andre verktøyer enn de ullne greiene vi ser her. Ofte linker de til en egen side der man besvarer endel spørsmål. Om dette var et prosjekt i samarbeid med/på oppdrag av bedriften vil jeg tro at hun/han hadde fått tilgang til kundelister og kunne henvendt seg direkte til kundene. Er vel ikke First House vi snakker om. Synes ikke denne burde bli stående aktiv uten at dem som driver forumet er informert om hva dette egentlig handler om. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Enig i siste innlegg og ber trådstarter om å følge opp og stå fram mer åpent om sine hensikter. Dette kan være en ren skittpakke fra en konkurrent for den del. Kanskje vi aldri hører mer? Hva mener moderator? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Chiefengineer Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Enig med de to siste her. Metoden framstår som tvilsom og kan ha skjulte hensikter. Jeg tror personlig at et kjapt søk i Bedriftsdatabasen rundt bedriften(e) slike temaer ofte tas opp rundt forteller langt mer enn hundre ubekreftede anonyme kommentarer. Og der kommer sannsynligvis den omtalte bedriften ut som en av de absolutt beste i det norske båtmarkedet. Og sunn økonomi forteller det aller meste i de fleste tilfellene. Stort mer trenger en vel ikke å si. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Kommentar fra moderator: Har ingen grunn for å tro at det ligger noe skjult agenda bak, men vil oppfordre trådstarter om å redegjøre nærmere for hva saken går ut på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.