Jump to content

Katamaran - båtplass i Oslofjorden? Bøye?

tobixen

Recommended Posts

Jeg har fått det for meg at katamaran må være bra for en familie med småbarn som er i ferd med å vokse ut av dagens båt, og jeg skal over til vestlandet så snart som mulig å titte på en katamaran :-)

Dersom jeg kjøper den, blir åpenbart neste spørsmål ... hvor skal jeg gjøre av den, og hvor mye kommer det til å koste? Forslag? De av dere som har katamaran, hvor har dere hjemmehavn?

Jeg ser for meg at katamaran er veldig greit i gjestehavner hvor man legger seg longside og betaler pr fot, og det må jo også være greit å ligge på en bøye - men å ligge med en katamaran i en vanlig båthavn med båser blir vel litt vanskelig?

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Jeg bor på Grorud og har for tiden hjemmehavn i Kambo; det er jo et godt stykke, men det går relativt kjapt dit med tog, og ikke like ille på E6 som på E18; er sjeldent kø utenfor Oslogrensa (men kan være riktig så ille innafor).

Før hadde jeg hjemmehavn ved Jordfallsbukta mellom Drammen og Svelvik, er jo forsåvidt kortere til Storsand - men i rushtrafikken stanger man hele veien til Asker, og skal man bruke kollektiver er det langt fra togstasjon og det koster ekstra siden det er utenfor Akershus. Men, når du sier at det er godt med ledige plasser, så tenker jeg som så at jeg ikke behøver å bekymre meg riktig enda for båtplassproblematikken. Kjøper jeg båten, vet jeg at det bør være mulig å få plass til den ett eller annet sted til under 15 laken i året - så utsetter jeg heller forhandlingene til jeg har kjøpt båten.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...