dobba Startet 7.November.2013 Link til dette innlegget Startet 7.November.2013 "ny" motor skal på. har montert med to gjennomgående ø-12mm bolter øverst på braketten. men holder det? er mange hull nedover... men kommer ikke til med gjennomgående der, så ka bør eg evnt bruke? noe "grovt selvborrende" og tech-7? og kor lavt evnt? de nedre hulla i brakett er godt under vannlinja. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.November.2013 Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 hvor stor er denne motoren? 50hk? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Banarne Svart 7.November.2013 Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 Sikkert noen som ikke er enige med meg,men : Så lenge motorene har boltefester og ikke tvinger ( små motorer) så bolter jeg alltid med 4 bolter,de to nederste under vannlinje som regel ja,tetter med tech-7 el.. Gjennomgående bolter i syrefast er det eneste jeg bruker.. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
ivar Svart 7.November.2013 Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 enig, det er gjennomgangsbolter som gjelder så lenge det ikke er snakk om småmotorer men denne båten det er snakk om her har kanskje opprinnelig vært tiltenkt motorer på 20-30 hk med tvingefester... Mulig det kan skjæres en åpning inn fra tankrommet...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
dobba Svart 7.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 detta er 50 hk ja, så to bolter oppe er ikke nok? men med et bøttelass tech-7 så holder det tett nede ved vannlinja? kommer vel te med litt lett modding innunder baki der! all type tetting/fugemasse te utendørs bruk funke? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 7.November.2013 Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 To bolter oppe er ikke nok. Bor hull, ha litt tec7 eller lignende i hullene, sett inn to syrefaste bolter med kraftige skiver fra innsiden og ut og lim godt på innsiden. da sitter boltene, og du trenger ikke ta dem ut for å få av motoren, kun skru ut mutterene på utsiden. på min sitter de så godt etter liming at jeg trenger ikke ha noen til å holde igjen på andre siden en gang. Er vel 4 hull på hver side oppe på braketten og to skinner nede.det skal to bolter i hullene oppe og to i skinnene. bor hull tilpasset høyden, så hvis du skal heve motoren er det skinne til overs til å gjøre det, eller evt senke. Sitér dette innlegget Link to post
dobba Svart 7.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 lurt! takk alle for tips. igjen!! Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.November.2013 Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 (redigert) med litt gass i revers så er kun 2 bolter oppe skummelt ja, det er jo en del krefter ute å går. alle må ha 4 bolter. casco marin teknik er kanskje det beste tettemiddelet. Redigert 7.November.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.