Jump to content

hvordan bolte fast motor i akterspeil?

dobba

Recommended Posts

Sikkert noen som ikke er enige med meg,men : Så lenge motorene har boltefester og ikke tvinger ( små motorer) så bolter jeg alltid med 4 bolter,de to nederste under vannlinje som regel ja,tetter med tech-7 el.. Gjennomgående bolter i syrefast er det eneste jeg bruker..

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

enig, det er gjennomgangsbolter som gjelder så lenge det ikke er snakk om småmotorer

men denne båten det er snakk om her har kanskje opprinnelig vært tiltenkt motorer på 20-30 hk med tvingefester...

Mulig det kan skjæres en åpning inn fra tankrommet...?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

To bolter oppe er ikke nok. Bor hull, ha litt tec7 eller lignende i hullene, sett inn to syrefaste bolter med kraftige skiver fra innsiden og ut og lim godt på innsiden. da sitter boltene, og du trenger ikke ta dem ut for å få av motoren, kun skru ut mutterene på utsiden. på min sitter de så godt etter liming at jeg trenger ikke ha noen til å holde igjen på andre siden en gang. Er vel 4 hull på hver side oppe på braketten og to skinner nede.det skal to bolter i hullene oppe og to i skinnene. bor hull tilpasset høyden, så hvis du skal heve motoren er det skinne til overs til å gjøre det, eller evt senke.

med litt gass i revers så er kun 2 bolter oppe skummelt ja, det er jo en del krefter ute å går. alle må ha 4 bolter.

casco marin teknik er kanskje det beste tettemiddelet.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...