Jump to content

Hvor kjøpe 3 mm okoume kryssfiner?

Knitkid

Recommended Posts

Nes Sledverksted har ikke 3 mm, og han på Grannessletta har fått tak i 4 mm til meg ... Jeg har til og med snakket med franske Joubert på telefon, så jeg vet at de produserer 3 mm. Tror jeg har prøvde West System også, men er litt usikker. Uansett, takk for tips. Kom gjerne med flere. Er skikkelig gira på å komme i gang med byggingen!!! :-)

... har vært i kontakt også med West system, de har heller ikke Okoume kryssfiner ... :-/

Jeg kjøpte min 6mm Okoume kryssfiner fra West, men det er noen år siden, så det kan være de har kuttet ut produktet. Var produsert av Brunzeel(usikker på staving). Du kan ta en telefon til Oslo Finerfabrikk. De har sluttet å selge direkte til sluttkunder, men du kan jo sjekke om de har riktig finer, og eventuelt hvilke forhandlere de har i nærheten av deg.

Men så til det viktigste spørsmålet... Hva skal du bygge? :yesnod:

Redigert av Honduras (see edit history)

West System har kuttet ut produktet, ja. Har også prøvd Oslo finerfabrikk uten hell. Skal sjekke ut "Brunzeel" ... Jeg skal bygge et SUP-board (Stand Up Paddling). Har kjøpt tegningene fra Chesapeak Light Craft. De indre skottene skal sages ut av 4 mm okoume, mens selve board-platene må være 3 mm. Ganske frustrerende at det skal være så vanskelig å få tak i dette ... :-/

Har du bygget en Glen-L Squirt? Jeg er skikkelig giret på å bygge noe Glen-L selv også når tiden er moden. Vet du om det er mange her til lands som har bygget Glen-L-båter? Har lyst å komme i kontakt med flest mulig for å høste av erfaringene deres ... :-)

• 3 uker senere...

@Knitkid

Ja, jeg driver å knoter med en Squirt. Følg linken i signaturen min så kommer du til byggetråden. Hvis du søker på Glen-L her på BP vil du finne flere som bygger eller har bygget slike båter. Sjekk f.eks medlem "Kent!!", "Dastunt" og "Odmar".

Når det gjelder finér tipset jeg om Nes Sledeverksted . Han har det meste dere trenger i riktig kvalitet. Har aldri handlet av ham selv, men det har mer med at West holdt til like i nærheten av gamlejobben.

For epoxy kan jeg anbefale Svas Kjemi. Han selger epoxy fra tyske Ebalta til en veldig god pris for oss hjemmebyggere. Har brukt både West System og Aeropoxy(Trebåten) tidligere, men har gått over til Svas. Kjøper varianten med 45 minutters pot-life. Da blir man mindre stresset hvis man skal jobbe med store flater, store batcher etc. Han har også alt dere trenger av duk, fyllmasse etc.

Redigert av Honduras (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...