Lotus Startet 24.Mars.2005 Del på Facebook Startet 24.Mars.2005 Kan lufteslangen på dieseltanken være vanlig armert klar pvc-slange? Altså den man normalt bruker til trykkvann. Siden det bare unntaksvis kommer diesel i denne slangen, dvs hver gang man fyller tanken proppfull, burde vel dette gå helt fint? Eller? (bortsett fra at den kanskje kan få en gulaktig farge etter noen år) Slangen som står på den gamle luftingen er en sort 13mm nitrilgummi drivstoffslange. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 24.Mars.2005 Del på Facebook Svart 24.Mars.2005 Det går nok bra, den kan sikkert svelle litt opp etterhvert, men er jo festet med slangeklemmer. JOH Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.Mars.2005 Del på Facebook Svart 25.Mars.2005 (redigert) Hulda kjører Gardena hageslange. I løpte av de to- tre årene den har sittet der er det bare skipperen som har svellet. Gjør imidlertid noe med den saken nå. Redigert 25.Mars.2005 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 25.Mars.2005 Del på Facebook Svart 25.Mars.2005 jeg bruker også vanlig armert klar plastslange til påfyllinga av diesel. Når tanken ble installert, var det eneste jeg fikk tak på i farta. Luftingen er av samme sort. Inspiserer etpar ggr. pr sesong, funker finflott. ( blir sikkert litt mørke / gule etterhvert men det spiller keine kasserolle ) Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/S Bastard Svart 25.Mars.2005 Del på Facebook Svart 25.Mars.2005 Jeg vurderer også bare vanlig armert slange for påfylling! Den er vel god nok så lenge det ikke står diesel i slangen! Riktig slange er jo svindyrt selv om jeg får den til innpris på jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 25.Mars.2005 Del på Facebook Svart 25.Mars.2005 19 år med armerte slanger til fylling og lufting funker enda. Men de er blitt litt gule som Suzuki påpekte. Ingen planer om utbytting. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 25.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2005 Da blir det standard armert PVC-slange for lufting. Oljebestandig står det i katalogen til Biltema. Har Thor klart seg med slike slanger i 19 år, holder det for meg. Dessuten er mine påfyllingsslanger vanlige drivstoffslanger. Takk for synspunkter. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 25.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2005 Hulda kjører Gardena hageslange. I løpte av de to- tre årene den har sittet der er det bare skipperen som har svellet. Gjør imidlertid noe med den saken nå. Forstår det slik at det er svellinga til skipperen du har tenkt å gjøre noe med. Krever ikke slikt betydelig mer innsats enn å skifte noen skarve slanger? Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 25.Mars.2005 Del på Facebook Svart 25.Mars.2005 Min båt fra 1972 har plastslanger som ikke er armert til utlufting, var av med den fra den ene tanken i dag og slangen er fortsatt forholdsvis myk. Regner med at denne slangen har stått i siden båten var ny, fargen på den en gang gjennomsiktige slangen tilsier at den har stått der lenge. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
TMe Svart 25.Mars.2005 Del på Facebook Svart 25.Mars.2005 Går nok bra med nevnte slange og skulle den bli hård eller misfarget er det bare å skifte fra tid til annet ettersom dette er prisgunstig vare selv hos TESS. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.Mars.2005 Del på Facebook Svart 25.Mars.2005 Forstår det slik at det er svellinga til skipperen du har tenkt å gjøre noe med. Krever ikke slikt betydelig mer innsats enn å skifte noen skarve slanger? <{POST_SNAPBACK}> Veldig mye mer. Det skar seg i dag... pils og kake i stedet for vann og salat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.