Jump to content

Lufteslange til dieseltank

Lotus

Recommended Posts

Kan lufteslangen på dieseltanken være vanlig armert klar pvc-slange? Altså den man normalt bruker til trykkvann. Siden det bare unntaksvis kommer diesel i denne slangen, dvs hver gang man fyller tanken proppfull, burde vel dette gå helt fint? Eller? (bortsett fra at den kanskje kan få en gulaktig farge etter noen år)

Slangen som står på den gamle luftingen er en sort 13mm nitrilgummi drivstoffslange.

Lotus

jeg bruker også vanlig armert klar plastslange til påfyllinga av diesel. Når tanken ble installert, var det eneste jeg fikk tak på i farta. Luftingen er av samme sort. Inspiserer etpar ggr. pr sesong, funker finflott. ( blir sikkert litt mørke / gule etterhvert men det spiller keine kasserolle )

Suzuki

No boat needed..

Hulda kjører Gardena hageslange. I løpte av de to- tre årene den har sittet der er det bare skipperen som har svellet. Gjør imidlertid noe med den saken nå.

Forstår det slik at det er svellinga til skipperen du har tenkt å gjøre noe med. Krever ikke slikt betydelig mer innsats enn å skifte noen skarve slanger?

Min båt fra 1972 har plastslanger som ikke er armert til utlufting, var av med den fra den ene tanken i dag og slangen er fortsatt forholdsvis myk. Regner med at denne slangen har stått i siden båten var ny, fargen på den en gang gjennomsiktige slangen tilsier at den har stått der lenge.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...