Astor Svart 17.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 Fjernet i dag det gamle reg,nr og Silje fra båtens begge sider. Den ene siden sto i sola, den andre var kald som bare det. jeg brukte en Stanleykniv hvor jeg dro ut hele bladet og rett og slett skar bort det hele. Gikk veldig bra på solsida. Alt på syggesiden forsvant også. Men, når jeg etterpå skulle gjøre rent og få bort "skyggen" og noe rester ble det vanskelig på skyggesiden. På solsiden er alt borte. Ikke tegn til at det har stått et navn der i en årrekke. Autosol gjorde jobben på solsiden. Nå må det varme til på skyggesiden. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
CB. Svart 18.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2006 En billig og grei løsning er å smøre over med Zalo. La det stå natten over. Bruk en liten kniv først slik at zaloen kan glir ned bak teipen og løse opp limet. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bolla Svart 19.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2006 citrus rens er det beste til å løse lim...3M best men biltemas fungerer også... Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 19.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2006 jeg brukte en Stanleykniv hvor jeg dro ut hele bladet og rett og slett skar bort det hele. Brukte 3M dekorfjerneren som vist på bildet over, lot dette virke i ca 30 min. Brukte deretter Stanleykniv metoden til Astor på dekoren. Nesten som å skjære i smør Så nå er 1/4 av dekoren tatt i dag. Håper resultatet blir bra ! Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
BEG Svart 19.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2006 Trenger hjelp til et problem med fjerning av lim. Har bestemt meg for å la den fine lakkede teak-dørken inne komme til sin rett. I dag er det tepper de fleste steder. Problemet er at teppene er holdt på plass med borrelås i kantene. Å dra av selve borrelås-stripene var "greit" nok. Dermot ble alt limet sittende igjen. En ganske tykk limflate, som er seig som f... Skarpt verktøy er uaktuelt. Prøvde med stekespaden, rødsprit og kraftuttrykk. Elendig resultat. Noen som har forslag og som treverket tåler? Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
bolla Svart 20.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2006 som sagt : SITRUSRENS Sitér dette innlegget Link to post
bwh Svart 15.September.2006 Link til dette innlegget Svart 15.September.2006 varmluftpistol på lav varme gir et enkelt resultat på plastbåter. Løsne litt på ene hjørnet og varm forsiktig mens du drar av tapen, da klarer du hele logoen / tapen i en bit. Men husk å IKKE bruke for mye varme, da går tapen i oppløsning og du plutselig en stor jobb foran deg. :nono: Sitér dette innlegget Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.