Jump to content

Fjerning av dekortape

Hank

Recommended Posts

Fjernet i dag det gamle reg,nr og Silje fra båtens begge sider. Den ene siden sto i sola, den andre var kald som bare det.

jeg brukte en Stanleykniv hvor jeg dro ut hele bladet og rett og slett skar bort det hele. Gikk veldig bra på solsida. Alt på syggesiden forsvant også. Men, når jeg etterpå skulle gjøre rent og få bort "skyggen" og noe rester ble det vanskelig på skyggesiden. På solsiden er alt borte. Ikke tegn til at det har stått et navn der i en årrekke.

Autosol gjorde jobben på solsiden. Nå må det varme til på skyggesiden.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

jeg brukte en Stanleykniv hvor jeg dro ut hele bladet og rett og slett skar bort det hele.

Brukte 3M dekorfjerneren som vist på bildet over, lot dette virke i ca 30 min. Brukte deretter Stanleykniv metoden til Astor på dekoren. Nesten som å skjære i smør :wink:

Bilde

BildeBilde

Så nå er 1/4 av dekoren tatt i dag. Håper resultatet blir bra !

Mvh

`MINA`

Trenger hjelp til et problem med fjerning av lim. Har bestemt meg for å la den fine lakkede teak-dørken inne komme til sin rett. I dag er det tepper de fleste steder. Problemet er at teppene er holdt på plass med borrelås i kantene.

Å dra av selve borrelås-stripene var "greit" nok. Dermot ble alt limet sittende igjen. En ganske tykk limflate, som er seig som f... Skarpt verktøy er uaktuelt. Prøvde med stekespaden, rødsprit og kraftuttrykk. Elendig resultat.

Noen som har forslag og som treverket tåler?

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

• 5 måneder senere...

varmluftpistol på lav varme gir et enkelt resultat på plastbåter.

Løsne litt på ene hjørnet og varm forsiktig mens du drar av tapen, da klarer du hele logoen / tapen i en bit.

Men husk å IKKE bruke for mye varme, da går tapen i oppløsning og du plutselig en stor jobb foran deg. :nono:

Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...