Jump to content

XO 220/240 - er det noen som har testet eller har andre erfa?

Bitteliten

Recommended Posts

Liker disse båtene av utseende veldig godt, og de tester ekstremt bra. Ser at de er ganske dyre - 220 med 150 Etech kommer på rundt 1/2 mill. 240 litt mer og den lekre 240 cabin på drøyt 700 med 250 hk. Cabin er i mine øyne en ultimat helårsbåt i denne klassen - kanskje litt for lukket for sommeren. (Targa 32 er drømmehelårsbåten :smiley:)

Noen som har testet disse eller har andre synspunkter?

Hvordan er disse mot feks Anytech?

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Enig i at disse unektelig ser skikkelig tøffe ut - og at de tester bra uansett land og magasin.

Har ikke vært ombord i en selv - men har vært ombord i Buster sin XXL Cabin.

Det jeg synes rent subjektivt er at det blir litt trangt under taket i disse båtene.

Har du Targa 32 som drømme helårsbåt - kan du jo gjøre som en kompis:

Kjøpte en Targa 31 med nye(re) maskiner og drev.

Ligger en 31 med 2 x D4/drev til salgs i Ålesund. Med litt pruting så er nok den nede på en XO240 med litt plotter og annet snacks fra tilbehørslisten.

Nå er jo jeg subjektiv - hadde ferien på helgelandskysten med Targa 37 - og klarte å time det slik at vi var der i de to eneste ukene med fire stormer på rad i sommer. Da var ingen kryssninger lenger i kategori lystseilas - og da var det greit med akkurat en slik båt...

• 8 måneder senere...

XO - les artikler, prøv båten(e) og vurder selv. Personlig ikke i tvil. :yesnod: Dette er båter egnet til mange formål, også god fart i relativt grov sjø.

XO serien koster en del, -som eksempelvis biler av høykvalitet m mye utstyr jo også gjør, (dessverre).

(Husk å sørge for et epoxylag, eller annen diffusjonstett maling FØR bunnstoff legges på, -noe som gjelder alle ALU skrog).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...