Worry II Startet 11.November.2013 Del på Facebook Startet 11.November.2013 Heisann ! I min Marex er det benyttet 65mm varmluftslanger til forcabin og aktercabin-dysene. Varmeren er en Webasto Air Top 3500. Denne varmeren har 90mm uttak, som de fleste andre. Men det jeg sliter med er å finne en overgang, helst Y-ledd 90x65x65. Jeg kan ikke finne dette hos nettbutikker som Seatronic og Maritime. Noen som vet om den er å få tak i ? Har denne 65x65x65 Men denne, skulle ha vært 90x65x65, eller fra 90x75 og derfra ned til 65. Men det er disse jeg ikke finner. Er de utgått ? Erstattet med 60 og 70mm ? Jeg hadde håpet å slippe bytte av 65-slangene, da det er svært knot å komme til. Noen som har tips på en løsning ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.November.2013 Del på Facebook Svart 11.November.2013 Eg garanterer ikkje at eg husker riktig, men meiner eg kjøpte 90x90x90 Y, og to lokk som passet rett på 90, som hadde stuss ut til 65. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Worry II Svart 11.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2013 ..og to lokk som passet rett på 90, som hadde stuss ut til 65. Om du kommer på, så send meg gjerne en link til det lokket, Sæbø.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.November.2013 Del på Facebook Svart 11.November.2013 (redigert) mnja... eg har bladd litt på nett og kikka... nå finn eg berre 60mm. Så då har eg enten knept 65mm slange sammen eller så brukte eg 60mm slange. Eg husker ikkje. http://www.seatronic.no/varmere-monteringsdeler-c-107_123/overgang-for-y-ror-75mm-p-181 Eg er usikker på hvor stor betydning det vil ha om du klemmer 65mm slange fast på slike. Eg tviler på det blir merkbart redusert flow. red: nei døh... no ser eg at stussen eg linka inn er frå 75mm til 60mm.. Kanskje eg skal melde pass. Eg fikk i allfall deler til å passe sammen, men eit par plasser hadde eg eit beta med slange mellom Y og reduksjon. Eg var ikkje fornøyd med fordelinga av flow, fikk for lite bak til ac pga lengde og motstand i slange, eg snudde og vendte på Y 'er i dagevis for å velge beste flow. Til slutt så eg sveiste sammen ein "sentral" av ein gammel tønneformet liten bensintank fra ei slåmaskin. På den måten fikk eg likt trykk ved inngang av alle slangelegg, og fikk bedre fordeling. Redigert 11.November.2013 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Worry II Svart 11.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2013 Kanskje noen runder med elektrotape som utforing på 60mm gjør jobben... ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.November.2013 Del på Facebook Svart 11.November.2013 Nei! Det er for varmt til det. Eg veit folk har brukt takrennedeler feks, som har smeltet av. Biltema har varmebestandig folie-tape, slik man bruker på motorromsisolasjon feks, den duger. Eller du kan kutte en 2cm lang bit av varmluftslangen og splitte å sette innpå/tilpasse som foring først. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Worry II Svart 11.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2013 Eller du kan kutte en 2cm lang bit av varmluftslangen og splitte å sette innpå/tilpasse som foring først. Ja, er nok den beste planen ! Takk bistand ! Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 11.November.2013 Del på Facebook Svart 11.November.2013 Prøv disse på bergenskanten, de leverer varmere til båt/bil og lastebil. Gode tips kommer de og med. Diesel og Elektro Service 55 93 10 70 Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 30.September.2017 Del på Facebook Svart 30.September.2017 Noen som vet om det finnes overgang fra 90 til 65 mm? Har googlet litt rundt, men har ikke funnet noe... Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 20.Januar.2018 Del på Facebook Svart 20.Januar.2018 Gammel tråd, men hva ble løsningen her? ;) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2018 Nå har du beveget deg utenfor kanten av Manns Minne, Wester.. Jeg mener jeg bare snittet opp og klemte den tykkere sammen inn på tynnere. Jeg lagde noen foringsringer av slangen før jeg stammet med klemma. Ble ingen proff løsning på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 20.Januar.2018 Del på Facebook Svart 20.Januar.2018 He he, noen år siden ja ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.