Jump to content

Varmluftslange Y-forgrener fra 90 til 65mm, finnes denne lenger ?

Worry II

Recommended Posts

Heisann !

I min Marex er det benyttet 65mm varmluftslanger til forcabin og aktercabin-dysene. Varmeren er en Webasto Air Top 3500. Denne varmeren har 90mm uttak, som de fleste andre. Men det jeg sliter med er å finne en overgang, helst Y-ledd 90x65x65. Jeg kan ikke finne dette hos nettbutikker som Seatronic og Maritime. Noen som vet om den er å få tak i ?

Har denne 65x65x65

bilde

Men denne, skulle ha vært 90x65x65, eller fra 90x75 og derfra ned til 65. Men det er disse jeg ikke finner. Er de utgått ?

Erstattet med 60 og 70mm ?

bilde

Jeg hadde håpet å slippe bytte av 65-slangene, da det er svært knot å komme til.

Noen som har tips på en løsning ?

mnja... eg har bladd litt på nett og kikka... nå finn eg berre 60mm. Så då har eg enten knept 65mm slange sammen eller så brukte eg 60mm slange. Eg husker ikkje.

http://www.seatronic.no/varmere-monteringsdeler-c-107_123/overgang-for-y-ror-75mm-p-181

Eg er usikker på hvor stor betydning det vil ha om du klemmer 65mm slange fast på slike. Eg tviler på det blir merkbart redusert flow.

red: nei døh... no ser eg at stussen eg linka inn er frå 75mm til 60mm..

Kanskje eg skal melde pass. Eg fikk i allfall deler til å passe sammen, men eit par plasser hadde eg eit beta med slange mellom Y og reduksjon. Eg var ikkje fornøyd med fordelinga av flow, fikk for lite bak til ac pga lengde og motstand i slange, eg snudde og vendte på Y 'er i dagevis for å velge beste flow. Til slutt så eg sveiste sammen ein "sentral" av ein gammel tønneformet liten bensintank fra ei slåmaskin. På den måten fikk eg likt trykk ved inngang av alle slangelegg, og fikk bedre fordeling.

Redigert av Sæbø (see edit history)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

• 3 år senere...
  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...