Con Firm Startet 13.November.2013 Del på Facebook Startet 13.November.2013 Ser det har vært endel på andre tråder her. Lurer på om det er noen form for justerings muligheter på kontrolloksene. Etter 200 timers service fikk vi større problem enn før, da motoren kuttet ved ett par anledninger. Dette ved ei tillegging til brygge og senere ved å dra ned til tomgang, dorging, Rakkler litt på spaken så starter den jo igjen. Litt kjedelig ved tillegging brygge. Så finnes det noen form for å justere dette? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 Vi har en 40 hk Mercury på Mob-båten om bord hos oss. På denne fekk vi problemer med at motoren begynte å fuske og kutte når gasshendelen stod i en bestemt posisjon. Demonterte kontrollboksen og fant ut at det hadde gnagd hull på isolasjonen til plussledningen til trimbryteren på handtaket som medførte at plussledningen låg og gnisset mot jord. Skjøtte sammen ledningene igjen og monterte sammen kontrollboksen, vi har ikkje hatt problemer med fusking etter dette. Kanskje det er det samme som har skjedt med deg? Sitér dette innlegget Link to post
Con Firm Svart 13.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2013 Kan jo hende. Men det virker mer som det er midt/fri området som er veldig upresist. Dette er på en Suzuki 140 hk, 2012 mod. Virker mer som mekanisk/elektrisk feil. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 Antar det kan være likt som på min 1998 modell DF70. Ta av motordekselet og se der girwiren er koblet på motoren. På spaken som girwiren er koblet til er der en bryter som indikerer at motoren er i fri. Slike system er alltid litt slarkete, prøv å dra girhendelen (ved styrepos) fra forover til fri og noter deg hvor spaken på motoren står i forhold til bryteren. Gjør deretter det samme fra revers og sjekk at spaken stopper like langt fra midtstilling som fra forover men på motsatt side. Er der stor forskjell må lengden på wiren justeres. Det kan jo også være bryteren som er litt løs og bare må festes... Hvis bryteren ikke er betjent vil det, for motorstyringen, se ut som om den står i gir og da får du ikke lov å starte. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Lme Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 Samme på min 2011 DF 150. Dvs den stopper ikke når det først er startet, men må ofte lirkes på spakene (to posisjoner) for å starte. Den står hele tiden i "mekanisk fri" og lirkes bare frem og tilbake noen millimeter. Skal på verksted neste uke så da får vi kanskje en status. Sitér dette innlegget Link to post
Con Firm Svart 13.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2013 Takk for svar. Skal sjekke dette med hendelen/bryteren på motoren, som SveinHa beskriver. Er bare enkel kontrollboks, ser flere plages med to posisjoners oppsett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.