Jump to content

VP Seildrev 100S, kan akslingen vendes 180gr.?


Båten av Oslo

Recommended Posts

Jeg oppdaget til min store fortvilelse at det brukte Volvo Penta 100 S seildrevet jeg har kjøpt er "speilet" i forhold til det som jeg skal erstatte. Med dette mener jeg at motoren er montert aktenfor drevet, min er montert forrut. Er det slik at man kan snu akselinngangen på disse drevene. Håper at noen kan gi meg et raskt svar, skal prøve å bli ferdig i påsken...

Link to post
Share on other sites

Bla a enkelte HERO er levert med "bakfram" montert motor. Nesa på motoren peker da bakover, og drevet er "vridd" 180 grader midt på stammen. Såvidt jeg har forstått er dette "bare" å dele drevet på midten, og skru det sammen 180 grader forskjellig. Fikk ikkallefall det intrykket av den HERO`en jeg var ombord i..

 

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...
Vil et 110S drev passe i samme bedding (hullet) som 100S har vært montert tidligere?

Er det ingen her som har byttet ut et VP 100S seildrev med et VP 110S seildrev? Kanskje også motoren i samme slengen, MD6 med MD7 for eks.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...