Jump to content

Oppfrisking av korrugerte aluplater

REM

Recommended Posts

Ulempen med glassblåsing er at du også tar eloxalskjiktet. Uten eloks holder ikke finishen særlig lenge

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Javel, og hvordan mener du å se forskjell da på naturelox og ubehandlet?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Her ombord hvor jeg jobber, bruker vi rustvask for å få dørkplater i maskinrommet blanke. Vi bruker det også når gangveien ser shabby ut. Rustvask og felgrens er vel stort sett det samme, bare at rustvasken til yrkesbruk er noen hakk sterkere...... Nå bruker vi produkter fra Unitor, men har også vært på båter der vi har brukt produkter fra Ferro-bet. Felles for disse produktene, er at de er syrer. Det som skjer at de rett og slett angriper aluminiumen, så det er utrolig viktig å skylle godt etterpå! Jeg bruker å påføre en ganske ren blanding med kost, og skrubber det godt inn. Så lar jeg det stå å virke i 20 min, før jeg skyller godt med vann. Gjenntar behandlingen om ønsket resultat ikke er oppnådd. Men husk at dette er sterke saker, og slett ikke alt tåler kontakt med syre. Bruk husk PPE!!! (Hansker, briller og maske!)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...