Kire Svart 28.November.2013 Link til dette innlegget Svart 28.November.2013 Jeg glassblåste mine og beholdt den matte finish'n. Synes det ble fint nok. Blank polert som du sier holder ikke så lenge. Vurderte å legge hvit epoxy men prøver dette først Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 28.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2013 Ulempen med glassblåsing er at du også tar eloxalskjiktet. Uten eloks holder ikke finishen særlig lenge Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Kire Svart 28.November.2013 Link til dette innlegget Svart 28.November.2013 Tja, de har vært fine lenge nå! Gjorde det i forrige båten også og det holdt seg i flere år. I så fall bare å blåse igjen. Det er ufattelig mye arbeid å få disse blanke igjen for deg! Er ihvertfall fornøyd og synes den litt mattere finish'n er fint også :-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.November.2013 Link til dette innlegget Svart 28.November.2013 Gå for 57S, da er du ikke avhengig av eloksering Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 29.November.2013 Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 Er disse platene elokserte da? Synes det ser ut som helt vanlig ubehandlet aluminium jeg... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
REM Svart 29.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 Javel, og hvordan mener du å se forskjell da på naturelox og ubehandlet? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
index Svart 29.November.2013 Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 Elokserte pleier ikke å se så jevnt korrodert ut som dine er. Du får mer typisk punktkorrosjon/groper. Hvorfor antar du at disse er eloksert? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sydkorset Svart 29.November.2013 Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 Her ombord hvor jeg jobber, bruker vi rustvask for å få dørkplater i maskinrommet blanke. Vi bruker det også når gangveien ser shabby ut. Rustvask og felgrens er vel stort sett det samme, bare at rustvasken til yrkesbruk er noen hakk sterkere...... Nå bruker vi produkter fra Unitor, men har også vært på båter der vi har brukt produkter fra Ferro-bet. Felles for disse produktene, er at de er syrer. Det som skjer at de rett og slett angriper aluminiumen, så det er utrolig viktig å skylle godt etterpå! Jeg bruker å påføre en ganske ren blanding med kost, og skrubber det godt inn. Så lar jeg det stå å virke i 20 min, før jeg skyller godt med vann. Gjenntar behandlingen om ønsket resultat ikke er oppnådd. Men husk at dette er sterke saker, og slett ikke alt tåler kontakt med syre. Bruk husk PPE!!! (Hansker, briller og maske!) Sitér dette innlegget Link to post
Oliver Svart 29.November.2013 Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 Det står litt eloksering på hjemmesiden til Bergen Eloksal as: http://www.bergeneloksal.no/eloksering.htm Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 29.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 Mulig du har rett? Vanskelig å si. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.