Jump to content

Hvor mye klaring må jeg ha mellom råde og blokk merc 350?

Bmwx1xdrive25d

Recommended Posts

Holder på med motoren til båten. I den forbindelse stroker jeg motoren til 383. Pga lenger slag, går rådene lenger ut, som igjen gjør at de butter helt nederst i sylinderveggen. Jeg har måtte slipe av noe, slik at eg ahr fått 2-3 mm klaring. Da har jeg slipt av ca 3-3,5 mm gods.

Har lest rundt emne, og skjønner at dette er vanlig å måtte gjøre ved stroking. Men det jeg lurer på, er hvor mye klaring trenger jeg. Vil det holde med 2-3 mm, eller vil det være mye utvidelse pga varme som vil kunne lage problemer.

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

I utgangspunktet skal det holde med 1mm men de fleste anbefaler 1/8" altså drøyt 3mm pga termisk utvidelse, fleksing og slitasje. Noen blokker er støpt med utsparing nederst på sylindrene og trenger ikke noe maskinering. Noen kombinasjoner med råder og høyløft kam kan gi klaringsproblem til kammen. På min motor subba bakerste skinke på veiva borti blokka ved bånnpannepakningen. Alle klaringer må alltid sjekkes når man bygger motor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...