Gudrun Startet 21.November.2013 Del på Facebook Startet 21.November.2013 (redigert) Da ser det ut for at dagens toppsak er kommet på bordet: Ny båt leveres neste sommer. Beffen som neste år har trafikkert vågen i Bergen i 120 år går tilbake til røttene.. Navnet står jo for "Bergens elektriske ferge", eller noe i den duren... http://www.ba.no/nyheter/article6995782.ece Vil tro det er mange meninger og lykkeønskninger om den løsningen....Siden vi ikke kan kommentere i nyhets-tråden over her, derfor denne nye... Redigert 21.November.2013 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 21.November.2013 Del på Facebook Svart 21.November.2013 (redigert) Imponerende timetall på motorene i alle fall. Den forrige gikk vel i underkant av hundre tusen timer før den ble byttet mot den som når har kommet opp i 32.000 timer. Redigert 21.November.2013 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Tombåt Svart 21.November.2013 Del på Facebook Svart 21.November.2013 Mye koseligere når Beffen "tøffer"!! Men det er sikkert en eller annen politiker som slår seg på brystet og skryter av miljøgevinsten som sikkert er enorm. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 21.November.2013 Del på Facebook Svart 21.November.2013 Hvis eg husker fullstendig feil, so var Beffen (Bergens elektriske færgeselskab) eit underbruk av det som dengang var Bergens elektriske Sporveier, som dreiv buss og trikk i bergen. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 21.November.2013 Del på Facebook Svart 21.November.2013 Det er med skam å melde at jeg aldri har tatt Beffen over Vågen, på tross av at jeg har lang fartstid som Bergenser. Jeg er ikke så sikker på om det er så mange andre Bergensere som har reiste med Beffen heller, men som turistattraksjon har den absolutt en nytte. En ting er imidlertid sikkert, jeg skal ta meg en tur med Beffen, med den gamle og den nye. Når jeg sitter her og skriver så begynner det å demre om jeg ikke tok turen en gang.........50 år siden! Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 21.November.2013 Del på Facebook Svart 21.November.2013 Beffen blir ikke det samme uten dieseldunkingen. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Zitt Svart 21.November.2013 Del på Facebook Svart 21.November.2013 Husker du, Skipper Worse, da masten på Ulriken kom. Det var helt krise, byen kom til å bli ødelagt og folk gikk i tog for å protestere. I dag er masten opplyst om natten i alle slags farger, og vi er faktisk stolte av det landemerket. Nei, Beffen blir sikkert ikke den samme igjen..........men kanskje bedre........i noens øyne! Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 21.November.2013 Del på Facebook Svart 21.November.2013 Man kan ikke dunke for dunkingens skyld, hvis noen skal ha elektrisk fremdrift må jo Beffen vere den første med den korte overfarten. Blir đen bygget i samme stilen? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 21.November.2013 Del på Facebook Svart 21.November.2013 Må være å komme i himmelen for kapteinen, som tilbringer hele dager som nå vil bli lydløse nesten:-)) Jeg har tatt elektrisk Beff før, den som gikk til Alvariet var for noen år siden med i et forskningsprosjekt med hydrogen som drivstoff. Ble aldri godkjent for personell transport når hydrogen ble benyttet, men gikk hele dagen på en lading av batteriene som for øvrig var plassert under sittebenkene. Lykke til Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Skipper Worse Svart 21.November.2013 Del på Facebook Svart 21.November.2013 Husker du, Skipper Worse, da masten på Ulriken kom. Nei, det må heller være masten som husker den dagen jeg kom... Den er nok fra før min tid. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Diesel248 Svart 22.November.2013 Del på Facebook Svart 22.November.2013 Blir no trist å miste den fine lyden, som klanger fra storhetstida til byen. Om sommeren når ein ligger i hamn der er det fint å vakne til lyden av ein Sabb 2G som tøffer over vågen om morningen. :-) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Gudrun Svart 22.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2013 Er noe eget med disse motorene hvor du må slakke ned for å kunne se horisonten klart... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.November.2013 Del på Facebook Svart 22.November.2013 Jeg har hørt at det eneste som står stille i en båt med Sabb er stempelet. Alt annet går opp og ned. Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 22.November.2013 Del på Facebook Svart 22.November.2013 Det MÅ sveises på en passelig vekt på siden av propellakslingen slik at det blir ubalanse! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.