Jump to content

Beffen på vågen i Bergen blir lydløs

Gudrun

Recommended Posts

Da ser det ut for at dagens toppsak er kommet på bordet:

Ny båt leveres neste sommer.

Beffen som neste år har trafikkert vågen i Bergen i 120 år går tilbake til røttene..

Navnet står jo for "Bergens elektriske ferge", eller noe i den duren...

http://www.ba.no/nyheter/article6995782.ece

Vil tro det er mange meninger og lykkeønskninger om den løsningen....Siden vi ikke kan kommentere i nyhets-tråden over her, derfor denne nye... :pray:

Redigert av Gudrun (see edit history)

Det er med skam å melde at jeg aldri har tatt Beffen over Vågen, på tross av at jeg har lang fartstid som Bergenser. Jeg er ikke så sikker på om det er så mange andre Bergensere som har reiste med Beffen heller, men som turistattraksjon har den absolutt en nytte.

En ting er imidlertid sikkert, jeg skal ta meg en tur med Beffen, med den gamle og den nye.

Når jeg sitter her og skriver så begynner det å demre om jeg ikke tok turen en gang.........50 år siden!

Må være å komme i himmelen for kapteinen, som tilbringer hele dager som nå vil bli lydløse nesten:-))

Jeg har tatt elektrisk Beff før, den som gikk til Alvariet var for noen år siden med i et forskningsprosjekt med hydrogen som drivstoff.

Ble aldri godkjent for personell transport når hydrogen ble benyttet, men gikk hele dagen på en lading av batteriene som for øvrig var plassert under sittebenkene.

Lykke til

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...