Belly Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Ble seilbåteier i høst, og spanderte en butikkfersk Achilles oppbålsbar som lettbåt. Fikk et råd om at gummibåt var best (ja, altså ekte gummi, og ikke PVC som Zodiac og andre). Båten lå oppblåst et par måneder før vinteren kom, og og jeg innrømmer at jeg ble noe betenkt over hvor slapp han var etterhvert. Spørsmålet: Er det normalt at båten fiser litt over tid, eller bør jeg bli bekymret, nå? Quote Link to post
Gudrun Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Du kan nok sikkert slappe av siden det er snakk om måneder. Luften vil sakte men sikkert sige ut av gummibåten. Ellers vil du og kunne oppleve at den blir litt slappere i fisken når det er kaldt om natt/morgenen enn når solen har varmet den litt ut på dagen. Quote Link to post
Ronald Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 (edited) Luft krymper ved kaldere vær, og utvider seg igjen når varmen kommer. Min gummibåt er alltid slapp vinterstid, men stort sett fast og fin igjen når vår/sommer og varmere vær melder sin ankomst. Det hender jeg pumper inn litt ekstra ved sesongstart. Mistenkter at det har vel så mye å gjøre med at gummien strekker seg litt, som utslipp (min båt har luft i seg hele året, og således er det litt "press" på gummien mesteparten av tiden). Hilsen Ronald ....som også har en Achilles... Edited March 25, 2005 by Ronald (see edit history) Quote Link to post
Skvulpen Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Båten lå oppblåst et par måneder før vinteren kom, og og jeg innrømmer at jeg ble noe betenkt over hvor slapp han var etterhvert.Har du prøvd å blåse inn litt Viagra? (Beklager så mye, jeg klarte bare ikke å dy meg, denne ble bare for fristende, ikke kapp hodet av meg nå da, det er Langfredag, båten fortsatt på land, korter tiden med og lengter mot vår... ) Quote Link to post
M/S Bastard Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Bedre med en liten kjapp en, enn en stor slapp en Sorry, men ankerdrammen ble for fristende! Quote Link to post
Belly Posted March 25, 2005 Author Share Posted March 25, 2005 Kan være mye kos med en litt stor slapp en, også da. Så lenge han henger trygt i snøret sitt, følger pent etter Madammen dit hun vil og holder seg noenlunde flytende... Konklusjonen blir: Litt krymping er vanlig i kaldt vær. Blås han litt ekstra opp når sesongen starter, så holder'n lenger. Quote Link to post
Brigg Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 ...., ikke kapp hodet av meg nå da, det er Langfredag, ...Korsfestelse er vel langt mer aktuelt på denne tiden av året Brigg Quote Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
REM Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 (edited) Min gummibåt er alltid slapp vinterstid, men stort sett fast og fin igjen når vår/sommer og varmere vær melder sin ankomst. <{POST_SNAPBACK}> Ja det er rart med det der. Min også er ganske så slapp på vinteren. Men på sommeren derimot. Kan ha med alderen å gjøre selvfølgelig, på gummibåten altså. Edited March 26, 2005 by rem (see edit history) Quote Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.