Duetto Startet 24.November.2013 Link til dette innlegget Startet 24.November.2013 Hei, Jeg vil skaffe meg en kartplotter, fortrinnsvis med ekkolodd, til min Yamarin 50 SC. Jeg liker å oppsøke forskjellige steder og har derfor båten på tilhenger. Kartplotteren er viktigst, men siden det er en del ukjent farvann, synes jeg det er hensiktsmessig med ekkolodd også, først og fremst for å unngå grunnstøtinger. Det er også et poeng at instrumentet skal være lett å demontere og frakte med seg. Litt fisking kan det bli, men det er ikke ofte (mest kona når vi er på hytta). Jeg har lest igjennom mange av trådene her på forumet og synes kanskje at Garmin 720/526/527 ser ut til å kunne passe? Er det noen som har erfaring med å plassere disse i Yamarin 50 SC? Mvh Kjetil Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 24.November.2013 Link til dette innlegget Svart 24.November.2013 Har hatt Garmin 521 i nesten samme båt som din, og den fungerte veldig greit. Har i dag fått montert en Garmin 720 i ny-båten, men den får jeg ikke testet før til våren. Prisene på Garmin sine plottere er jo halvert bare på de siste par årene, så du gjør mange gode kjøp i dag. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 24.November.2013 Link til dette innlegget Svart 24.November.2013 Anbefaler også Garmin 521s(s'en betyr at den kan tilkobles ekkoloddsounder), har en 421s selv, er fornøyd med den, men ville hatt litt større skjerm om jeg skulle kjøpt ny i dag. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Snikende skeptik Svart 24.November.2013 Link til dette innlegget Svart 24.November.2013 Har 520s (samme som 521s, men med NMEA0183 istedenfor NMEA2000), ville ha gått for 526s pga mye bedre oppløsning på skjermen. Velg i tillegg den største kartbrikka, da er det noen ekstra funksjoner tilgjengelig. Har ikke forsøk de andre utgavene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.