Jump to content

Den Rette Parafinlampa?

Belly

Recommended Posts

Lampa Skjæløy har over bordet er dansk. Handmade fra København. Jeg har samme lampa selv. Fantastisk fin sak, som er et must i alle skøyter. Lampen produseres av et lite, gammelt en-mannsfirma, flere størrelser, og ok pris.. Jeg ringte ned bestillingen om høsten, og hentet lampa i påsken året etter. Bare gode erfaringer. Problemet er at jeg har forlagt firma-infoen, og minnet er ikke som før.... Skal sjekke mer i gamle papir.

Hei igjen,

Jeg fant tilslutt frem i papirveldet...

Firmainfo som flg:

G.V.Harnisch metallvarefabrik aps

Tlf: 004544680133

Fax 004544680533

Det finnes/fantes norske forhandlere. Bla. Lyngør Seilmakerverksted. Jeg mener at lampa stod/står oppført i "classical boat" katalogen.

Det er imidlertid enklere/rimeligere å bestille direkte. Firmaet sender lampa dersom du ikke henter den selv, men dette er jo et greit påskudd til Køben-tur på vårparten.

Lykke til og god tur!

Redigert av fs (see edit history)

Er det bare meg som har hatt problemer med rundbrennere fra RK-Smia? de er relativt dyre, og når de går istykker etter ett halvt år to ganger på rad, blir jeg sur. Jeg skulle selvfølgelig gått tilbake og klaget på dem, men jeg var på andre siden av Atlanteren når det skjedde, så det var ikke så enkelt.

Det som skjer, er at stilleskruen først låser/kiler seg, og etter litt lirking fram og tilbake er det ett eller annet som knekker, slik at den bare går rundt og rundt uten å ta med seg veken. :headbang:

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Er det bare meg som har hatt problemer med rundbrennere fra RK-Smia? de er relativt dyre, og når de går istykker etter ett halvt år to ganger på rad, blir jeg sur. Jeg skulle selvfølgelig gått tilbake og klaget på dem, men jeg var på andre siden av Atlanteren når det skjedde, så det var ikke så enkelt.

Det som skjer, er at stilleskruen først låser/kiler seg, og etter litt lirking fram og tilbake er det ett eller annet som knekker, slik at den bare går rundt og rundt uten å ta med seg veken. :headbang:

Kvalitet koster!!

Er det samme problemet med de fra Biltema, men siden de koster 50 lappen så gjør det liksom ikke noe. :lol:

Det er vel ikke noe rundbrenner og ser vel ikke like vakre ut som de som det er linket til her. men de lyser, hvis de får en skvett lampeolje.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

• 2 uker senere...

Sorry Sam! Skulle gitt beskjed videre da jeg fikk samme beskjeden, ble minst like sur som deg.

Har akkurat nå bestilt samme lampen fra Skips og Båtutstyr i Drammen, men er redd det blir samme svar siden det er samme lampe... får vel beskjed i løpet av et par dager.

Skjælø sin link kan jo være verdt å holde øye med, men prisene.... :sweat::sweat:

Kommer uansett til å lete videre, gir beskjed hvis jeg kommer over noe.

Finnes det noen lamper som i tillegg til lyset også bidrar med god varme, kunne vært greit under cockpitkallesjen på denne årstiden.. litt lunk der siden jeg ikke ordker å legge ut dyser fra min krafitg underdimensjonerte Mikuni..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...