Håp Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Noen som vet hvor man kan få tak i en parafinlampe av den typen Skjælø har over bordet? Se andre bildet i denne linken https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16948&st=0 Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Det tror jeg er varenummer 20296 fra rksmia, modell radich. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Takk for linken SamH! Den ligner ja, men er vesentlig spinklere og har krokoppheng. Andre forslag? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Skal få tatt ett bilde.Joda, den hiver på seg. Kunne kanskje være en ide å sikre den med en strikk. Hår du tatt bilder enda? Vi kjøpte en Stelton lampe i Danmark til 2800,- Tror det er ganske rimelig. Trenger noen ideer for oppheng.... Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Lampa Skjæløy har over bordet er dansk. Handmade fra København. Jeg har samme lampa selv. Fantastisk fin sak, som er et must i alle skøyter. Lampen produseres av et lite, gammelt en-mannsfirma, flere størrelser, og ok pris.. Jeg ringte ned bestillingen om høsten, og hentet lampa i påsken året etter. Bare gode erfaringer. Problemet er at jeg har forlagt firma-infoen, og minnet er ikke som før.... Skal sjekke mer i gamle papir. Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 (redigert) Hei igjen, Jeg fant tilslutt frem i papirveldet... Firmainfo som flg: G.V.Harnisch metallvarefabrik aps Tlf: 004544680133 Fax 004544680533 Det finnes/fantes norske forhandlere. Bla. Lyngør Seilmakerverksted. Jeg mener at lampa stod/står oppført i "classical boat" katalogen. Det er imidlertid enklere/rimeligere å bestille direkte. Firmaet sender lampa dersom du ikke henter den selv, men dette er jo et greit påskudd til Køben-tur på vårparten. Lykke til og god tur! Redigert 30.Oktober.2007 av fs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 (redigert) Jeg tror jeg ville valgt en lykt med rundbrenner, innbiller meg at de brenner bedre og med mer lys. F eks "Colid 14''' fra linken til SamH. Tror ellers det kan være lurt å oppbevare glasset i en skuff i høy sjø. Redigert 30.Oktober.2007 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Er det bare meg som har hatt problemer med rundbrennere fra RK-Smia? de er relativt dyre, og når de går istykker etter ett halvt år to ganger på rad, blir jeg sur. Jeg skulle selvfølgelig gått tilbake og klaget på dem, men jeg var på andre siden av Atlanteren når det skjedde, så det var ikke så enkelt. Det som skjer, er at stilleskruen først låser/kiler seg, og etter litt lirking fram og tilbake er det ett eller annet som knekker, slik at den bare går rundt og rundt uten å ta med seg veken. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Mariell Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Er det bare meg som har hatt problemer med rundbrennere fra RK-Smia? de er relativt dyre, og når de går istykker etter ett halvt år to ganger på rad, blir jeg sur. Jeg skulle selvfølgelig gått tilbake og klaget på dem, men jeg var på andre siden av Atlanteren når det skjedde, så det var ikke så enkelt. Det som skjer, er at stilleskruen først låser/kiler seg, og etter litt lirking fram og tilbake er det ett eller annet som knekker, slik at den bare går rundt og rundt uten å ta med seg veken. Kvalitet koster!! Er det samme problemet med de fra Biltema, men siden de koster 50 lappen så gjør det liksom ikke noe. Det er vel ikke noe rundbrenner og ser vel ikke like vakre ut som de som det er linket til her. men de lyser, hvis de får en skvett lampeolje. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Håp Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 Takk skal du ha fs! Fant den og flere andre linker ved din hjelp. http://northwoodsbedandbreakfast.ca/ipw-we...April_Lamps_002 http://www.rosenkilde.eu/page%20uk.htm http://www.dansk-el.dk/product.asp?product...ub=0&page=1 http://harnischlamps.com/harnischFINALproducts.htm http://www.oillampman.com/denhaan/ceiling.htm Så nå er det bare å få gjort noen forespørsler før det anskaffes lampe Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 Hei Det stemmer nok som fs sier her. Våre opplysninger om lampen er at den stammer fra en dansk fiskebåt. Skjælø fikk den på 70-tallet. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Håp Svart 6.November.2007 Link til dette innlegget Svart 6.November.2007 Da var lampa bestilt! Det viste seg at vi hadde en forhandler her i Stavanger www.sirenas.no Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 6.November.2007 Link til dette innlegget Svart 6.November.2007 Jeg vil å ha .. Hva ble pris og leveringstid på den ? Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 6.November.2007 Link til dette innlegget Svart 6.November.2007 Vet ikke leveringstid ennå... Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 !#&!!%#!! Hei Sam og takk for forespørsel. Den omhandlede lampe er gått ut av sortimentet til Rosenkilde, Danmark som vi har en distribusjonsavtale med. Hadde henvendelse på samme lampe for 14 dager siden, men desverre - kan ikke skaffes av oss. Mvh Sirenas AS Øyvind Haaland Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 Her er mye "godstoff" Se under antikviteter-fotogenlampor. Hvis ikke de har en slik nå, så kanskje du kan forhåndsreservere? Red: Hm, kanskje jeg skal legge inn linken også Glemte det Her er den: http://www.skepp.com/ Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Håp Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 Sorry Sam! Skulle gitt beskjed videre da jeg fikk samme beskjeden, ble minst like sur som deg. Har akkurat nå bestilt samme lampen fra Skips og Båtutstyr i Drammen, men er redd det blir samme svar siden det er samme lampe... får vel beskjed i løpet av et par dager. Skjælø sin link kan jo være verdt å holde øye med, men prisene.... Kommer uansett til å lete videre, gir beskjed hvis jeg kommer over noe. Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 jepp, fæle priser på antikvitetene! Jeg har derimot sendt forespørsel etter svanhalser i messing hos dem og håper på positivt svar. Kr 675 per stk var ikke gale synes jeg. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Hilmar 2 Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 (redigert) se denne tråden Superpetromaxen min en 1321 Rødspritmodell: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=29451 Redigert 19.November.2007 av Hilmar 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Håp Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 Rimelige svanehalser i forhold til Jeppe ihvertfall! Lager du doradeboksene selv? Hilmar, har du fyrt opp lykta di? Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 Doradeboksene var på skøyta da vi kjøpte den, men det var ventiler i hvit plast. Passer nok bedre med messing tenker jeg Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Hilmar 2 Svart 20.November.2007 Link til dette innlegget Svart 20.November.2007 Nei så langt har jeg ikke kommet Kom over den på et loppemarked det var to den ene fikk jeg fordi jeg hjalp til med en masse styr siden jeg ikke var med på loppisen, Han andre fikk den for en 50lapp (hysj-hysj :nono: ) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Hjortefot Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Mye pent å se på disse linkene. Jeg har imidlertid lyst på en hengende lampe med grønt glass. Noen tips om hvor man får tak i det? Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 De fleste av lampene kan leveres med hvitt eller grønt glass. Den nærmeste forhandleren er vel Johan P. Johnsen i Stavanger, eller sjekk linkene. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 (redigert) Finnes det noen lamper som i tillegg til lyset også bidrar med god varme, kunne vært greit under cockpitkallesjen på denne årstiden.. litt lunk der siden jeg ikke ordker å legge ut dyser fra min krafitg underdimensjonerte Mikuni.. Redigert 24.November.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.